صدها تن از مردم ترکيه در حمايت از محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر، در استانبول تظاهرات کردند چرا که بسياري از آنان نگرانند رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه دچار سرنوشت مرسي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، در آخرين جمعه قبل از ماه رمضان،  جمعيت زيادي در محله فتحي استانبول به اقامه نماز جمعه پرداختند. نمازگزاران پس از پايان نماز جمعه حمايت خود را از مرسي اعلام کردند.

يکي از شهروندان ترک گفت: ما به خلع رئيس جمهور يک کشور از طريق کودتا اعتراض مي کنيم. ما در کنار محمد مرسي و اخوان المسلمين هستيم.

عکسهاي محمد مرسي و اردوغان در کنار يکديگر در دستان تظاهرکنندگان بود. 

يکي از تظاهرکنندگان افزود: ما کودتايي را که معترضان اخير ترکيه به دنبال آن بودند، خنثي کرديم. هزاران نفر درکنار من هستند. لائيک ها و اسلامگرايان کشور جسارت مي کنند و از ارتش مي خواهند  مداخله کند. دولت و دستگاه قضايي بايد جلوي آن را بگيرند.

لحن معترضان بيش از هر چيز ضد آمريکايي و ضد اسرائيلي بود. گفتمان اکثر آنان طرفداري از اسلامگرايي افراطي بود. برخي از اين معترضان کفن پوش بودند.

يکي از آنان گفت: ما بايد هر آن آماده شهادت باشيم. اگر در راه خدا به شهادت برسيم، جاودانه مي شويم به همين علت اينجا کفن پوش ظاهر شده ايم تا کودتا و نظاميان لعنتي را محکوم کنيم.
يکي ديگر از معترضان ادامه داد: «به لطف خدا، مسلمانان بيدار شده اند. شاهد بيداري اسلامي در جهان هستيم.

اين گزارش مي افزايد در حقيقت تظاهرات در حمايت از مرسي، نشان گر ترس عميق محافظه کاران ترک است.



برچسب ها: مرسی ، اردوغان ، ترکیه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار