مراسم گلباران محل شهادت قربانیان جنایت آمریکا در 12تیر سال 67 امروز با حضور جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه و جمعی از خانواده های شهدا در آبهای نیلگون خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس بیست و پنج سال پیش در چنین روزی (12 تیر 1367 ) هواپیمای مسافربری ایرباس جهموری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دبی بود در آبهای خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد اصابت دو فروند موشک ناو جنگی وینسنس آمریکا قرار گرفت و 290 سرنشین بی گناه آن به شهادت رسیدند.
در میان مسافرهای این هواپیما 66 کودک و 39 تبعه خارجی نیز حضور داشتند.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه با گرامیداشت حادثه 12 تیر گفت: از عنایت خداوند متعال است که یاد و نام شهدا در تاریخ و در قلب های ما همیشه ماندگار است

سردار تنگسیری با اشاره به تکرار نقطه ننگی دیگر در کارنامه سیاه دشمنان اسلام افزود: وقوع این فاجعه و دادن مدال افتخار به ناخدای ناو جنگی آمریکا توهین به انسانیت است.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ملت بزرگ ایران هر سال با بزرگداشت یاد شهدای حادثه 12 تیر ، این اقدام جنایتکارانه را به جهانیان بازگو می کند تا همه جهان با ماهیت عوامل پشت پرده این حادثه آشنا شوند.

عزیزی افزود: این رفتار جنایتکارانه آمریکا گواهی مستند بر دروغ بودن ادعاهای حقوق بشر آنهاست./س

برچسب ها: گلباران ، شهادت ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.