فيلسوف فرهنگ كه امروزه به عنوان يك اصطلاح نام "رضا داوري اردكاني" را زينت بخشيده و اسم وي را بر بلندترين قله هاي فرهنگ و علم نشانده به درستي زيبنده شخصيت رئيس فرهنگستان علوم ايران است.

باشگاه خبرنگاران- فيلسوف فرهنگ كه امروزه به عنوان يك اصطلاح نام "رضا داوري اردكاني" را زينت بخشيده و اسم وي را بر بلندترين قله هاي فرهنگ و علم نشانده به درستي زيبنده شخصيت رئيس فرهنگستان علوم ايران است.
"داوري اردكاني" كه روزي در اردكان يزد چشم به جهان گشوده و براي نخستين بار ديده بر تمامي علوم و فرهنگ كشور خود دوخته، به عنوان يك ايراني سخت كوش و دلير همواره در جهت اعتلاي كشور گام برداشته و با قرارگيري در زمره شاگردان "احمد فرديد" و تلاش در جهت رفع اتهامات وارده به انديشه استادش خود را به رأس قله هاي فرهنگ و علم رساند.
"اردكاني" كه در گذشته نزديك به 38 اثر با عناويني چون "اخلاق در عصر مدرن"، "نگاهي ديگر به فلسفه اسلامي"، "گفتگو"، "ما و تاريخ فلسفه اسلامي"، "هنر و حقيقت" و "شاعران در زمانه عسرت" را در كارنامه كاري خود ثبت كرده،‌ در سال هاي 1375 تا 1381 به ترتيب موفق به كسب افتخاراتي چون استاد نمونه كشور، چهره ماندگار برگزيده،‌ كسب نشان درجه يك دانش، كسب عنوان فارابي شناسي برجسته ايران و دريافت تنديس ويژه فارابي در نخستين جشنواره بين المللي فارابي(از رياست جمهوري) و برگزيده بخش حوزه و دانشگاه در جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي براي طرح "تاريخ فلسفه اسلامي" و دريافت لوح تقدير (از رياست جمهوري) شد.
گفتني است؛ كه فيلسوف فرهنگ در حال حاضر بر كرسي يكي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و استاد ممتاز دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد نشسته است./ي2
برچسب ها: فیلسوف ، فرهنگ ، داوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار