مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اصفهان جشن های زیر سایه خورشید را عاملی جهت تلطیف فضای معنوی ایران و جهان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی پور در نشست ستاد ملی ششمین دوره جشن های زیر سایه خورشید در ارتباط با اثرات این جشن هاي اظهار داشت: غفلت زدايي جوانان نسبت به اهل بيت(ع) و توسعه معنوي حرم مطهر رضوي از طریق برداشتن مرزهای زیارت از جمله اثرات مشهود برگزاری جشن های معنوی و مردمی زیر سایه خورشید در سطح کشور است.

این عضو شورای علمی شبکه جوانان رضوی با اشاره به نقش برگزاری این سلسله جشن ها در تلطیف معنوی فضای کشور، ادامه داد: برگزاری این جشن ها در استان ها و نقاط مختلف داخل کشور و همچنین چندین کشور خارجی، موجب رسوخ فضای معنوی به لايه هاي مختلف اجتماعي در کشور و تلطیف معنوی در داخل و خارج از ایران اسلامی شده است.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اصفهان برگزاری چنین مراسم ها و جشن هایی را از جمله اقدامات مناسب در راستای مقابله با جريان وهابيت و اسلام اموي مخالف زيارت عنوان کرد و گفت: تقويت فرهنگ زيارت از راه دور و تعطيم شعائر الهي می تواند با جریانات منحط و منحرف اسلامی مقابله کند.

وی احياي نمادهاي رضوي را از جمله اهداف و مباني جشن های معنوی و مردمی زير سايه خورشيد خواند و اظهار داشت: سرود واحد رضوي با استفاده از چند شاعر فهيم، اجراي صلوات خاصه امام رضا(ع) در كاروان هاي زير سايه خورشيد، تهيه كاور رضوي براي پوشيدن جوانان با ار امام رضا(ع)، تهيه هدايايي مانند مهر، عطر و انگشتر رضوي و همچنین اجراي مسابقات فرهنگي رضوي از جمله برنامه های این سلسله جشن ها محسوب می شود.

حجت الاسلام نیلی پور با تأکید بر اهمیت شیوه برگزاری این جشن ها، گفت: برگزاری جشن های معنوی در سطح ملی و بین المللی نیازمند دقت نظر و توجه شایانی است تا آسیب های احتمالی از جمله اختلات زن و مرد، آميخته شدن اين حركت زيباي معنوي به خرافات كه ممكن است اين سرمايه را دشمن به تهديد تبديل كند و یا نگه داشتن احساسات بدون معنويت است كه شرایط سو استفاده از اين احساسات پاك را ممكن می کند به آن وارد نشود.

این کارشناس فرهنگی با ارائه پیشنهاداتی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر و اثرگذارتر این جشن های معنوی و ملی خاطر نشان کرد: توجه و نفوذ به روستاها و نقاط دور دست و فقير به وسیله كمك صدا و سيما و درگير کردن آنها در این حرکت معنوی زیبا و همچنین توجه به نقاط غفلت زده از جمله جوانان و كودكان از طریق اجراي برنامه هاي خاص ویژه، اقداماتی در راستای برگزاری اثرگذارتر این جشن ها محسوب می شود.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اصفهان ضمن بیان این مطلب که ما در فرهنگ شادماني الگوي ثابتي نداريم، افزود: بايد بتوانيم سلسله جشن های معنوی و مردمی زیر سایه خورشید را به الگوي ثابت شادماني در فرهنگمان تبديل كنيم

وی در راستای برگزاری بین المللی جشن های زیر سایه خورشید گفت: برای برگزاری بين المللي كردن این برنامه معنوی باید از طريق هماهنگي با سفارت هاي ايران در كشورهاي خارجي و كمك گرفتن از رايزن هاي فرهنگي ايران در دفاتر خارج كشور و همچنین جامعه المصطفي(ع) العالمیه و مساجد فرهنگي خارج از كشور اقدام کرد.

حجت الاسلام نیلی پور در پی ارائه پیشنهادی اظهار داشت: خدام می توانند در روزهاي اقامت خود مردم را به نماز جمعه و امام زادگان و برزگان شهر دعوت کرده و برنامه ای برای بازدید داشته باشند.

عضو شورای علمی شبکه جوانان رضوی ادامه داد: خدام می توانند روز دوم را به سالندان و جوانان، روز سوم را به بيماران بيمارستان ها و جانبازان، روز چهارم را به طلاب و مداحان، روز پنجم را به دانشجويان و اساتيد، روز ششم را به خواهران حوزوي و مادران و فرزندان، روز هفتم را به هنرمندان و اصحاب رسانه و روز هشتم را به سپاهيان و ارتش و خلبانان اختصاص دهند.

در ادامه این نشست حميدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمدحسین صفارهرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بیان مطالبی، پیشنهاداتی را نیز در باب برگزاری باشکوه تر جشن های زیر سایه خورشید ارائه کردند. /س

برچسب ها: فضای ، معنوی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.