سناتور سابق آمریکا در مقاله ای با انتقاد از طرح آمریکا برای تسلیح مستقیم شورشیان سوری اظهار داشت : این اقدام تنها منجر به تسریع سقوط امپراطوری تضعیف شده واشنگتن در خاورمیانه خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ایست تریبیون ؛ نگاهی به آنچه اکنون در سوریه در حال رخ دادن است نشان میدهد که بحران دو ساله در این کشور چنانچه آمریکا و برخی هم پیمانانش تصمیمی برای ادامه خونریزی و جنایت در آین کشور نداشتند ، تاکنون پایان یافته بود. 

در ادامه این مقاله آمده است : کشورهای غربی با رهبری آمریکا بیش از دو سال تلاشهای فراوانی برای تضعیف و سرنگونی دولت قانونی "بشار اسد" در سوریه انجام می دهند . این اقدامات از اعزام تروریست گرفته تا ارسال سلاح و تسلیحات سنگین نظامی برای شورشیان سوری بدون توجه به کشتار مردم سوریه یا تخریب زیرساختهای اساسی این کشور انجام می گیرد . 

این خیانت به مردم سوریه در حالی از سوی کشورهای غربی و برخی هم پیمانان آنها در جهان عرب انجام می گیرد که بیشترین ادعاها برای محافظت و احقاق حقوق بشر در جهان از سوی همین کشورها بیان می شود . 

کارشناسان بین المللی مسائل ژئوپولتیک درباره حضور مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا درسوریه اظهار میکنند که این دخالت با درصد احتمال فراوانی می تواند پس از عراق و افغانستان ، به شکست بعدی واشنگتن در جنگ علیه کشورهای خاورمیانه مبدل گردد . 

ایالات متحده از سال 1945 میلادی و در جنگ با کره در هیج جنگی پیروز نبوده است . جنگی که آمریکا با کره انجام داد میلیاردها هزار هزینه را نابود کرد و در نهایت نیز هیچ پیشرفت محسوسی در سطح سیاسی یا جغرافیایی ایالات متحده حاصل نشد . دستاورد این جنگ افروزی واشنگتن مرگ بیش از 36 هزار شهروند آمریکایی و زخمی شدن 103 هزار و 284 تن دیگر بود . 

طی جنگ سال 1967 رژیم صهیونیستی با جهان عرب نیز آمریکا بعنوان حامی شماره یک اسرائیل بیشترین خسارت جانی و مالی را متحمل شد . بر اساس آمارهای این جنگ ، دهها دریادار آمریکایی حین خدمت درنیروی دریایی رژیم صهیونیستی و در خلال این جنگ کشته و صدها تن نیز زخمی شدند . اکنون بسیاری از این زخمی ها معلولان آمریکایی هستند که بدون تسهیلات و با دشواری های مختلفی از جمله فقدان مکان های مناسب برای رفت و آمد یا فقرمالی حتی برای هزینه کردن در مراحل درمان خود مواجه هستند . 

جنگ ویتنام و خسارات جانی و مالی سرسام آور آن که بر هیچ کس پوشیده نیست . طی این جنگ نافرجام تریلیاردها دلار از بودجه آمریکا صرف کشتن یا کشته شدن سربازان و شهروندان ویتنامی و آمریکایی شد . گزارشات مربوط به این جنگ نشان میدهد که بیش از 58 هزار نظامی آمریکایی از سرباز گرفته تا افسران رده بالای ارتش این کشور ، کشته شده اند .

جنگ دیگری که ایالات متحده علیه بوسنی و هرزگوبین به راه انداخت نیز از حیث هزینه های انسانی ، مالی و تسلیحاتی دست کمی از جنگهای پیشین نداشت . سیاست تجاوزکارانه سردمداران آمریکایی در قبال لبنان نیز همین گونه با شکست مواجه بود . سومالی نیز یکی دیگر از نقاط هدف برای جنگ افروزی های مقامات واشنگتن بوده که همانند دیگر کشورها به مسلخی برای سربازان آمریکایی تبدیل شده بود . 

گویا هر یک از روسای جمهور در کاخ سفید تغییر کنند _ پس از 4 یا 8 سال _ سیاست جاه طلبی جغرافیایی و امپراطوری تغییری نمی کند . در دوران ریاست جمهوری بوش همین سیاست وحشیانه با تجاوز به خاک عراق و افغانستان ادامه یافت .

نمایش ساختگی آمریکایی _ اسرائیلی در حادثه حمله به ساختمانهای تجارت جهانی در یازدهم سپتامبر 2001 دستمایه ای بود برای حمله درازمدت و اشغالی طولانی در افغانستان .دولت آمریکا در همان سال و بدن انجام تحقیقات کارشناسانه و دقیق در باره این حادثه ، عامل حمله 11 سپتامبر را القاعده و "اسامه بن لادن" نامید و مکان استقرار آن را خاورمیانه . 

"صدام" حاکم دیکتاتور عراق که یکی از هم پیمانان و عوامل غرب در خاورمیانه بود و تجاوز 8 ساله خود علیه جمهوری اسلامی ایران را بدستور روسای آمریکایی و صهیونیست خود آغاز کرد وقتی به مهره سوخته ای در عراق مبدل شد ، بعنوان اسبابی برای حمله آمریکا به عراق قرار گرفت . بهانه وجود سلاح کشتار جمعی در عراق و سرنگونی صدام ، جرقه تجاوز گسترده آمریکا به بغداد را روشن ساخت . 

پس از آن نوبت لیبی بود که بهره خود را از دموکراسی آمریکایی بردارد . مرگ هزاران شهروند لیبیایی و تخریب زیرساخت های اساسی از جمله خطوط نفتی و گازی دستاورد جنگنده های آمریکایی در این کشور بود . باوجود اعلام خروج کامل نظامیان ناتو و آمریکایی از لیبی همچنان اخبار فراوانی از ادامه تنش ها و درگیری های مسلحانه در شهرهای این کشور مخابره می گردد . 

در ادامه این گزارش آمده است : نکته حائز اهمیت پس از اینهمه جنگ افروزی ، جنایت ، کشتار ، تخریب و هم پیالگی با بزرگترین متجاوز دنیا _ رژیم صهیونیستی _ توسط آمریکا این است که طی این سالها نه تنها کوچکترین بهبودی در وضعیت دموکراسی در کشورهای مورد تجاوز حاصل نشد ، بلکه  دیکتاتوری و اوضاع نابسامان زندگی مردم افزایش یافت . 

ایجاد اختلافات فرقه ای ، قومی و قبیله ای نیز ابزاری است که آمریکا با استفاده از آن درون کشوری را مستعد جنگ داخلی و بدنبال تجاوز نظامی از خارج از آن ، می کند . 

اکنون سوریه و جنگی که بیش از دو سال است که گریبانگیر مردم این کشور شده نمونه بارزی از خیانت آمریکا و هم پیمانانش بخصوص رژیم صهیونیستی در حق دموکراسی و آزادی حقیقی در جهان انجام میدهند . نقش حامی و تقویت کنده ای که واشنگتن برای تروریست ها و شورشیان در سوریه ایفا می کند بیش از انگیزه خود شورشیان برای سرنگونی "دولت سوریه" باعث ادامه جنایات و کشتارهای وحشیانه آنان در شهرها و روستاهای سوریه شده است . 

در انتهای این مقاله آمده است : بدیهی است حضور آمریکا _ چه مستقیم و چه غیرمستقیم _ در سوریه نیز همانند سایر جنگ های واشنگتن نمی تواند دستاوردی مفید برای سردمداران آن داشته باشد . تجاوزگری در سوریه نیز نخواهد توانست اشتهای سیری ناپذیر مقامات آمریکایی و لابی گران صهیونیست را برای کنترل و تسلط همیشگی به منطقه غنی و ثروتمند خاورمیانه تامین کند . 

شاید بتوان اینگونه تحلیل کرد که کاخ سفید با ادامه جنایات خود موقعیت تضعیف شده خود را در جهان و بخصوص خاورمیانه بیش از پیش ضعیف کرده و در نهایت نابود خاهد کرد . موفقیت های پیاپی ارتش سوریه نشان میدهد سوریه نقطه اوجی برای سیاست جنگ طلبانه واشنگتن نخواهد بود بلکه لبه پرتگاهی است که کاخ سفید را با تمامی ساکنانش و وابستگانش به اعماق دره بدنامی و نابودی در تاریخ پرتاب خواهد کرد . 
برچسب ها: سوریه ، مخالف ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار