مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: درمان اولیه و قدم اول در درمان فشارخون بالا، تغییر سبک زندگی است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  دکتر صفورا محبی گفت: برای اینکه خون دراعضای بدن جاری شود وموادغذایی رابه اعضای مختلف بدن برساند نیاز به نیرویی دارد که این نیرو فشار خون نام دارد.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: قلب مولد این نیرو است از آنجایی که پمپ کردن خون توسط قلب به صورت  نبض دار است فشارخون بین دو سطح حداکثر وحداقل در نوسان است.

به گفته وی هردو سطح فشار خون به صورت دوعدد کنارهم یا به صورت کسر برحسب میلیمتر جیوه نشان داده می شود.

دکتر محبی بیان کرد: درتقسیم بندی فشارخون فشارماکزیمم 140یا بیشتر وفشار مینیمم 90 یا بیشتر را به عنوان فشارخون بالا در نظر می گیرند.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه  درمان اولیه وقدم اول در درمان فشارخون بالا ، تغییرسبک زندگی است، اظهارداشت: این دگرگونی ممکن است به تنهایی باعث پایین آوردن فشارخون وکاهش عوارض جانبی آن شود.

وی افزود: اگر این دگرگونی که با راهنمایی پزشک معالج انجام می دهیم به سامان نرسد بیمار ممکن است احتیاج به دارو درمانی پیدا کند.

دکتر صفورا محبی با بیان اینکه اگرشما افزایش فشارخون دارید دراین مورد باید به پزشک خود مراجعه کنید و او شما را راهنمایی و  درمان خواهد کرد، اظهارداشت: اگر افزایش فشارخون دارید ازکشیدن سیگار و یا هرگونه توتون و تنباکو پرهیز کنید و چنانچه سیگار می کشید کوشش کنید که دراولین فرصت هرچه زودتر ترک کنید.

وی گفت: اگرافزایش وزن دارید با رژیم، آن را کاهش دهید و از خوراکیهای سالم مانند سبزیها، میوه ها وخوراکی های کم چرب استفاده کنید.

مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه بیان داشت: کوشش کنید که از میزان نگرانی های روزانه بکاهید. مقدار مصرف نمک، الکل وکافئین را به حداقل ممکن برسانید.

دکتر صفورا محبی افزود: داروهای گوناگونی یرای درمان بیماری فشارخون دربازار موجود است و نهایت کوشش پزشک این است که با دارویی که مصرفش آسان وعوارض آن کمتر باشد حتی دربرخی موارد بودجه بیمار هم برای خرید آن دارو در نظر گرفته بشود، فشارخون بیمار را به حدطبیعی برساند.

وی افزود: برخی از بیماران باید داروها را برای تمام عمر مصرف کنند و گاهی هم در تعدادی از بیماران به ناچار باید چند نوع مختلف دارو استفاده کنند تا بتوان فشارخون بالای آنان را تا حد طبیعی پایین آورد./ح
برچسب ها: فشارخون ، تغذیه ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار