27 نفر در ناآرامي‌ها در منطقه مسلمان نشين سين کيانگ چين کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاري فرانسه در خبري فوري به نقل از خبرگزاري شين‌هوا اعلام کرد 27 نفر در ناآرامي‌ها در منطقه مسلمان نشين سين کيانگ چين کشته شدند.
يک مقام محلي که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاري رسمي چين گفت حدود ساعت شش بامداد روز چهارشنبه به وقت محلي ( 22 سه‌شنبه به وقت گرينويچ) شورشيان با چاقو و خنجر به پاسگاه‌هاي پليس و ساختمان دولت محلي شهر لوکچون حدود 250 کيلومتري جنوب شرق ارومچي مرکز استان سين‌کيانگ حمله کردند و 17 نفر - نه نيروي امنيتي و هشت غيرنظامي- را کشتند. 
اين منبع افزود در پي اين حمله پليس به مهاجمان حمله کرد و ده نفر از آنان را کشت.
خبرگزاري شين‌هوا به نقل از مسئولان منطقه‌اي حزب کمونيست اعلام کرد شورشيان افراد را با چاقو زدند و به خودروهاي پليس تيراندازي کردند.
شين‌هوا افزود سه شورشي بازداشت شدند و پليس در جستجوي آنهايي است که فرار کردند. شين‌هوا به شمار مهاجمان فراري اشاره نکرد.
 اين درگيري‌هاي جديد مرگبار در حالي روي مي دهد که در درگيري‌هاي مسلحانه اواسط ماه آوريل بين جدايي طلبان اقليت اويغور -جمعيت ترک زبان مسلمان سين کيانگ- 21 نفر از جمله 6 پليس کشته شدند.
سين کيانگ به علت تنش شديد بين هان‌ها- قوم اکثر مردم چين- و اويغورها که مقامات آنها را به تروريسم يا جدايي طلبي متهم مي کنند، مرتب شاهد ناآرامي است.





برچسب ها: بین الملل ، چین ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار