پادشاه عربستان سعودي در پيامي به نخست وزير رژيم صهيونيستي از اين رژيم خواسته است به سوريه حمله هوايي کند و صدور سلاحهاي اسرائيلي را به باندهاي تروريستي مسلح در سوريه افزايش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار ؛ هيئتي از عربستان به تازگي در سفر محرمانه به فلسطين اشغالي ، پيام عبد الله بن عبد العزيز را به بنيامين نتانياهو اعلام کرده است. 

بحران سوريه باعث شده است کشورهاي عرب خليج فارس به ارتباط خود با اسرائيل ادامه دهند و تل آويو براي حفظ کانالهاي ارتباطي خود با آن دسته  از کشورهاي عربي که با اسرائيل روابط ديپلماتيک ندارند ، ديگر به تلاشهاي زيادي نياز ندارد.اسرائيل همچنين براي حفظ روابط حساس خود با اين کشورها و به ويژه با عربستان و قطر و بحرين ديگر  نيازي به تلاشهاي گسترده ندارد.

از زمانيکه بحران سوريه آغاز شده است خواسته ها و اهداف خائنان به امت و دين در خليج فارس به افتادن به پاي مقامات اسرائيلي و قرار دادن کشورهايشان در اختيار نيروهاي نظامي اسرائيلي محدود شده است و با هرگونه وارد شدن آسيب به کانالهاي تماس و هماهنگي با تل آويو مخالفت مي کنند.منابع ويژه و مطلع به المنار فلسطين گفتند سفرهاي مقامات اين کشورها به اسرائيل به صورت چشمگيري از هنگام آغاز بحران سوريه افزايش يافته و ديدارهاي محرمانه بين آنها و سران اسرائيل به سطح عالي ارتقا يافته است.

سران اسرائيل در اين ديدارها پيشنهاد مي کنند خدمات تل آويو را در اختيار حکومت هاي عرب خليج فارس قرار دهند تا ملتها و ارتشهاي عربي را هدف قرار دهند و عليه آرمان فلسطين توطئه کنند و اراده ملت سوريه را که با سرسختانه‌ترين جنگ تروريستي جهاني روبروست بشکنند. اين منابع گفتند دو تن از مسئولان سياسي و نظامي سعودي نهم ماه کنوني ميلادي از اسرائيل ديدار کرده اند .چند روز پيش از اين ديدار نيز يک مسئول قطري ارشد به همراه يک مشاور امنيتي به اسرائيل سفر کرده بودند .  مقامات سعودي و قطري  با مقامات بلند پايه سياسي ، نظامي و اطلاعاتي ديدار کرده بودند .

اين منابع گفتند مسئولان سعودي با مقامات اسرائيلي درباره اوضاع در سوريه و حجم مشارکت  اسرائيل در جنگ تروريستي عليه ملت سوريه گفتگو کردند.هيئت سعودي پيام عبد العزيز را به نتانياهو اعلام کرده است.پادشاه عربستان در اين پيام از نتانياهو خواسته است اسرائيل به سوريه حمله هوايي کند و صدور سلاحهايش را به گروههاي تروريستي مسلح در سوريه  افزايش دهد. قطر و عربستان پول سلاحهايي را که اسرائيل به باندهاي تروريستي در سوريه مي دهد پرداخت مي کنند.

اين منابع گفتند سفر اين دو مسئول سعودي پنج ساعت طول کشيد و کاملا محرمانه صورت گرفته بود.سفر مقام قطري به اسرائيل نيز سه ساعت طول کشيده بود.اين منابع گفتند سفر هيئت سعودي به اسرائيل ، زمينه را براي سفر مقامات بلندپايه در سطح سران عربستان به تل آويو تا پيش از ماه رمضان آينده فراهم خواهد کرد . 

برچسب ها: حمله ، سوریه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار