خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدير شركت غله و خدمات بازرگاني استان چهارمحال و بختیاری گفت: هر كيلوگرم گندم معمولي به قيمت هفت هزار و ۲۰۰ ريال و هركيلوگرم گندم دوروم هفت هزار و ۵۰۰ ريال از كشاورزان خريداري مي شود.
محسن ضيايي از پرداخت هزينه گندم خريداري شده ظرف ۴۸ ساعت به كشاورزان خبرداد و افزود: محدوديتي براي خريد تضميني گندم در استان وجود ندارد.
ضيايي ظرفيت ذخيره سازي گندم در استان چهارمحال و بختیاری را ۱۳۰ هزار تن اعلام كرد و افزود: از اين ميزان، ۱۰۰ هزار تن مربوط به بخش خصوصي و مابقي بخش دولتي است.
مدير شركت غله و خدمات بازرگاني استان چهارمحال و بختیاری افزود: هم اكنون هشت باب كارخانه آرد با ظرفيت توليد ۱۸۰ هزار تن در سال در استان فعال است.
ضيايي تصريح كرد: هم اكنون مصرف آرد این استان در يك سال، ۹۰ هزار تن است كه بعد از هدفمندي يارانه ها، ۳۰ درصد كاهش يافته است. 
وي تعداد نانوايي هاي فعال استان را، ۶۰۰  واحد اعلام كرد و گفت: طي يكسال گذشته با حذف جوش شيرين از نانوايي ها، توليد و توزيع آرد پرميكس ( آرد غني شده با آهن و اسيدفوليك) جايگزين آرد معمولي شده است.
مديرشركت غله و خدمات بازرگاني استان چهارمحال و بختیاری با تاكيد بر اجراي دوره هاي آموزشي براي نانوايان این استان با هدف كيفي سازي توليد نان، ادامه داد: طي دو سال گذشته، بيش از ۸۰۰ نفر در آموزش هاي كيفي سازي توليد نان شركت كرده اند.
ضيايي گفت: بهسازي و نوسازي نانوايي ها يكي ديگر از برنامه هاي شركت غله با هدف كيفي سازي محصولات است كه طي دوسال گذشته هشت ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال تسهيلات كم بهره در اين زمينه به نانوايان پرداخت شده است.
وي ذخيره سازي كالاهاي اساسي نظير برنج، شكر و حبوبات را از ديگر اقدامات شركت غله عنوان كرد.
هم اكنون چهار هزار تن برنج، ۱۵ هزار تن شكر و ۴۰۰ تن حبوبات در استان چهارمحال و بختیاری ذخيره شده كه در نمايشگاه هاي كالاهاي اساسي توزيع مي شود./س
برچسب ها: آغاز ، خرید ، تضمینی ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.