اولين و مهمترين خواسته صنايع کشور تامين نقدينگي مورد نياز براي توليد است.

علي رضا حائري دبير انجمن نساجي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص انتظارات اين انجمن از دولت آتي گفت: اولين و مهمترين خواسته صنايع کشور تامين نقدينگي مورد نياز براي توليد است چرا که در اثر قفل بودن سيستم هاي بانکي حدود 30 برابر نياز به نقدينگي افزايش پيدا کرده و سيستم بانکي داخل توانايي تامين اين حجم نقدينگي را ندارد و تمام اين اتفاقات با اصلاح در روابط بين الملل و کاهش و لغو تحريم برطرف مي شود.

وي در ادامه گفت: توجه به تشکل هاي بخش خصوصي، مشورت با آن ها و استفاده از نظرات اين تشکل ها مي‌تواند بر روي پيشبرد صنايع مفيد واقع شود و به دنبال آن حجم دولت تنزل يافته و در نهايت اقتصاد چابک تري را خواهيم داشت.

حائري اظهار کرد: در سال گذشته قانون کسب و کار در مجلس شوراي اسلامي تصوب شد اما به مرحله اجرا نرسيد ما خواستار روابط و مناسبات برابر بين بخش خصوصي و دولتي هستيم تا در يک فضاي مناسب، قراردادهاي طرفين با حق و حقوق برابر برگزار شود.

دبير انجمن نساجي تصريح کرد: بخش نظارت و قيمت گذاري تشکيل شود و دولت قيمت گذاري را به دست بازار بسپارد تا بر مبناي عرضه و تقاضا قيمت مشخص شود اقدام به اين مسئله علل خصوص براي کالاهايي که به عنوان برند ملي شناخته شده اند و يا کالاهايي که با مازاد عرضه روبرو هستيم از اهميت دوچنداني برخوردار است.

علي رضا حائري در پايان اظهار داشت: تشکيل نظام ارزيابي در خصوص عملکرد مديران اقتصادي مي‌تواند از تکرار اشتباهات صورت گرفته آنها جلوگيري کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نساجی ، صنعت ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار