معاون روابط كار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان خراسان رضوي گفت: زنان كارگر كه مجموع سنوات ارفاقي و سنوات عادي كاركرد آنها 20 سال باشد به شرط داشتن 42 سال مي توانند پس از تاييد درخواست در كميته كارهاي سخت و زيان آور بازنشسته شوند.

سنجري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: زنان كارگر كه مجموع سنوات ارفاقي و سنوات عادي كاركرد آنها به 20 سال برسد به شرط داشتن 42 سال سن مي توانند پس از تاييد درخواست خود در كميته كارهاي سخت و زيان آور با بيست روز حقوق بازنشسته شوند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه دريافت مقرري بيمه بيكاري صنعت نساجي در مشاغل سخت و زيان آور جزء سوابق كارگران محسوب خواهد شد اظهار داشت: بنابر پيشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه مصوبه مورد نظر در اين خصوص مورد بازنگري قرار گرفت كه پس از انجام بررسي هاي لازم دريافت مقرري بيمه بيكاري كارگران صنعت نساجي در مشاغل سخت و زيان آور مشروط بر اينكه كارگر با احتساب ايام مذكور حداكثر تا پايان سال 92 به شرايط بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور برسد و بازنشسته شود.
به عنوان سوابق بيمه اي وي تلقي شده و در محاسبه سنوات خدمت براي صدور حكم بازنشستگي لحاظ خواهد شد.
در ادامه طاهره طهماسبي معاونت امور اجتماعي و اشتغال اين اداره كل از صدور بيش از 75 هزار مجوز مشاغل خانگي در اين استان خبر داد و تاكيد كرد:‌ در راستاي اجراي قانون ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي و با توجه به هدفگذاري هاي انجام شده در اين خصوص تاكنون 120 هزار نفر به عنوان متقاضي مشاغل خانگي در خراسان رضوي موفق به ثبت نام شده اند.
وي افزود: با تو جه به تعداد ثبت نام شدگان بيش از 75 هزار مجوز نيز در اين راستا صادر شده است.
معانونت امور اجتماعي و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان خراسان رضوي خاطرنشان كرد: تمامي مراحل ثبت نام و ساماندهي متقاضيان مشاغل خانگي در استان به صورت الكترونيكي و غيرحضوري از طريق طراحي سامانه اي مشاغل خانگي انجام گرفته است.
در پايان نيز لبافي مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان خراسان رضوي گفت:‌ هدف ما حفظ اشتغال موجود و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد و پايدار است كه در همين راستا حمايت از توليدات داخلي با جديت دنبال مي شود و اميدواريم محصولات توليد شده در داخل كشور بتواند ضمن تامين نياز داخلي بازار فروش خوبي را در بخش صادرات نيز كسب كند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار