مهمترين عناوين روز گذشته به شرح زير مي باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
پايگاه خبري – تحليلي "گلف بيزينس" در مقاله جديدي تحت عنوان "نقش عربستان سعودي در سوريه و هراس آن کشور از نفوذ تفکر شيعي" اذعان مي کند که رهبران عربستان سعودي نگراني شديدي از شکست کامل تروريست هاي سوري و تقويت نقش ايران و سوريه در منطقه احساس مي کنند.
"سوزان مالوني" در مقاله جديد خود با اذعان به پيشرفت برنامه هسته اي کشورمان عليرغم تحريم هاي ضد ايراني وضع شده به دولت آمريکا توصيه مي کند که در سياست هاي پيشين خود بازنگري نمايد.
روزنامه الوطن سوريه از وخامت حال شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر خبر داد.
"عبدالله النسور" وزير امور خارجه اردن در امان در جمع خبرنگاران از گسترش دامنه بحران سوريه و تبديل شدن آن به جنگي داخلي ابراز نگراني كرد.
"محمدرضا رئوف شيباني" سفير کشورمان در سوريه روز گذشته با اظهارنظر در مورد "حماسه سياسي" خلق شده توسط ملت ايران اظهار داشت که سياست خارجي کشورمان در زمينه مسائل استراتژيک تغييري نخواهد کرد.
يونسکو (سازمان علمي، آموزشي و فرهنگي ملل متحد) امروز نام "کاخ گلستان" را در فهرست آثار ميراث جهاني قرار داد.
"جان كري" وزير امور خارجه آمريكا روز گذشته ابراز اميدواري كرد كه برگزاري نشست سه جانبه با حضور نمايندگان آمريكا، روسيه و سازمان ملل متحد در تاريخ 25 ژوئن (4 تير) بتواند پيش زمينه اي مناسب براي برگزاري كنفرانس "ژنو 2" و حل مسالمت آميز بحران سوريه باشد.
"مريم رجوي" سرکرده گروهک تروريستي "منافقين" که سالهاست مطرود ملت ايران است روز گذشته با برگزاري کارناوالي نمايشي در "ويلپنت" پاريس با دعوت از مقامات پيشين اطلاعاتي و نظامي آمريکايي به خوش رقصي براي آنان پرداخت.
روزنامه انگليسي "گاردين" در سرمقاله امروز خود تحت عنوان "غرب نيازمند ايجاد رابطه اي جديد با ايران است" به دولت اوباما و رهبران ساير کشورهاي اروپايي توصيه مي کند که خط مشي پيشين خود در قبال ايران را کنار گذاشته و تغيير رويکردي اساسي در قبال کشورمان داشته باشند.
به تازگي شماره اي از روزنامه کویتی "الرای العام" متعلق به سال 1970 میلادی کشف شده، که امضای قرارداد واگذاری قطعی سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و کوچک به ایران را تيتر کرده و بر تعلق اين جزاير به ايران صحه مي گذارد.
دولت آمریکا و انگلیس با استفاده از كابل هاي فيبرنوري _كابل هايي كه از طريق انها تمام اطلاعات و ترافيك اينترنتي عبور مي كند_ روشي سيستماتيك را براي تعقيب، فيلتر، و نگهداري مكالمات خصوصي افراد بكار مي بردند.
منابع خبری از تيراندازي شديد در اطراف مسجد بلال بن رباح در منطقه عبرا در صيدا واقع در جنوب لبنان خبر دادند .
پادشاه عربستان سعودي در پيامي به نخست وزير رژيم صهيونيستي از اين رژيم خواسته است به سوريه حمله هوايي کند و صدور سلاحهاي اسرائيلي را به باندهاي تروريستي مسلح در سوريه افزايش دهد.
روزنامه "گاردين" در سرمقاله امروز خود با اذعان به رشد نابرابري هاي اجتماعي و طبقاتي در انگليش معترف است که اين موضوع مي تواند به ظهور قيام هاي مردمي تازه اي در آن کشور بيانجامد.
شبكه الاخباريه سوريه از وقوع انفجار در منطقه المزه دمشق خبر داد.
نخستين محموله از سلاحهاي پيشرفته ساخت رژيم صهيونيستي پس از تصميم آمريکا براي فرستادن هرچه بيشتر سلاح براي باندهاي تروريستي مسلح در سوريه به دست اين باندها رسيده است.
خاخام " یوناح متزگر " خاخام اعظم طایفه اشکنازی های اسرائیل که به اتهام رشوه، پولشويي و کلاهبرداری در بازداشت خانگي به سر مي برد، از سمت خود استعفا کرد.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار