به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم در آغاز اين همايش دکتر جبلعاملی، رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران در سخنانی اظهار داشت: ماموريت مهم و اصلی اساتيد در دانشگاه کار پژوهشی است و آموزش هم بايد خروجی پژوهش باشد.
وي صرف داشتن «اطلاعات يا دانش تخصصي» و «تجربه» را برای تدريس و آموزش کافی ندانست و گفت: برای اين امر خلاقيت نيز لازم است که معمولا با موانعی رو به روست.
دكتر جبل عاملي در ادامه از «محصورشدن به کار ديگران»، «کپیبرداري»، «کمبود ارتباط و تعامل در کلاس درس»، «افراط در نظم»، «پيروی از رويکردهای غلط» و «اظهار نظر منفی و منفی کردن» به عنوان شش مانع سد راه خلاقيت نام برد.
حجتالاسلام و المسلمين ابراهيمینژاد، مسوول دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم وصنعت ايران نيز در اين همايش به اهميت علم و علمآموزی اشاره کرد و گفت: هيچ مکتب و مسلکی به اندازه اسلام بر اهميت علم و علمآموزی تاکيد نکرده است.
وی تصويب دورههای دانشافزايی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را امری مفيد و لازم دانست و ابراز اميدواری کرد اين دورهها بتواند در انتخاب و يادگيری روشهای جديد تدريس به اساتيد کمک کند.
گفتني است : همايش دو روزه «چالشهای آموزش و راهکارهای ارتقاء کيفيت تدريس» با همکاری دفتر نمايندگی مقام معظم رهبری و معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت ايران . با حضور اساتيد مجرب روش تدريس، به مدت دو روز در مجتمع حضرت امام خمينی (ره) اين دانشگاه برگزار شد. /ح