همايش دو روزه بررسی چالش‌های آموزشی و راهکارهای ارتقاء کيفيت تدريس ، با حضور تعدادی از اعضای هيات علمی دانشگاه علم و صنعت ايران در مجتمع حضرت امام خمينی (ره) اين دانشگاه برگزارشد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم  در آغاز اين همايش دکتر جبل‌عاملی، رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران  در سخنانی اظهار داشت: ماموريت مهم و اصلی اساتيد در دانشگاه کار پژوهشی است و آموزش هم بايد خروجی پژوهش باشد.

وي صرف داشتن «اطلاعات يا دانش تخصصي» و «تجربه» را برای تدريس و آموزش کافی ندانست و گفت: برای اين امر خلاقيت نيز لازم است که معمولا با موانعی رو به روست.

دكتر جبل عاملي  در ادامه از «محصورشدن به کار ديگران»، «کپی‌برداري»، «کمبود ارتباط و تعامل در کلاس درس»، «افراط در نظم»، «پيروی از رويکردهای غلط» و «اظهار نظر منفی و منفی کردن» به عنوان شش مانع سد راه خلاقيت نام برد.

حجت‌الاسلام و المسلمين ابراهيمی‌نژاد، مسوول دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم وصنعت ايران نيز در اين همايش  به اهميت علم و علم‌آموزی اشاره کرد و گفت: هيچ مکتب و مسلکی به اندازه اسلام بر اهميت علم و علم‌آموزی تاکيد نکرده است.
 
 وی تصويب دوره‌های دانش‌افزايی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را امری مفيد و لازم دانست و ابراز اميدواری کرد اين دوره‌ها بتواند در انتخاب و يادگيری روش‌های جديد تدريس به اساتيد کمک کند.

  گفتني است :  همايش دو روزه «چالش‌های آموزش و راه‌کارهای ارتقاء کيفيت تدريس» با همکاری دفتر نمايندگی مقام معظم رهبری و معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت ايران .  با حضور اساتيد مجرب روش تدريس، به مدت دو روز در مجتمع حضرت امام خمينی (ره) اين دانشگاه  برگزار شد. /ح
برچسب ها: همایش ، آموزش ، تدریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار