رئيس جمهور ترکيه ديروز بار ديگر خواستار پايان اعتراضات و ناآرامي ها در اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان ترکيه ؛ عبدالله گل ديروز در حاشيه مراسمي که با عنوان گراميداشت ميراث سلجوقيان بزرگ برگزار شد ،‌ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئيس جمهور ترکيه در پاسخ به سوالي درباره اعتراضاتي که از پارک گزي استانبول آغاز شد و به ديگر شهرهاي اين کشور گسترش يافت ، گفت : اعتراضات و  اقدامات خشونت آميز بايد پايان يابد. من پيشتر نيز گفتم ، پيام اعتراضات را همه درک کرده اند. موضوع مهم گوش دادن به معترضان و گفتگو با آنان بود. 

وي با اشاره به اينکه طرح هايي که قرار بود در پارک گزي و ميدان تقسيم استانبول اجرا شود به تعليق درآمده است ، گفت : اظهاراتي که پس از گفتگوها ميان دو طرف مطرح شد ، نشانگر آنست که پيام ها مورد توجه قرار گرفته است . از اين پس همه بايد ديدگاه خود را به صورت مشروع مطرح کنند. رئيس جمهور ترکيه تاکيد کرد ،‌تظاهرات اخير در ترکيه به اقتصاد اين کشور و وجهه ترکيه لطمه زده است. 

عبدالله گل گفت :‌ ترديدهاي زيادي ميان سرمايه گذاران در ترکيه مطرح شده است. رئيس جمهور ترکيه تاکيد کرد ، اعتراضات بايد بدون توسل به خشونت مطرح شود زيرا اگر معترضان به خشونت متوسل شوند ، مشروعيت اعتراضات از ميان خواهد رفت. عبدالله گل در پاسخ به سوالي درباره ناخشنودي علويان ترکيه از نامگذاري سومين پل تنگه بسفر استانبول به نام سلطان سليم اول ،‌گفت : من نيز اين حساسيت ها را مشاهده کردم.وي گفت :‌ ميتوان يکي از پروژه هاي مهم ملي را به نام بزرگان علوي مانند حاجي بکتاش و يا پير سلطان عبدال نامگذاري کرد.

برچسب ها: گل ، اعتراض ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار