عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
به گزارش
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر اسماعیل جلیلی افزود: سوختهای فسیلی، هیبریدی و گازی یا همان سوخت سبز که از آلایندگی کمتری برخوردارند، تحت تاثیر تکنولوژیهای به خصوصی هستند.
وی با اشاره به این که سوخت سبز را نمیتوان با هر نوع موتوری به کار گرفت، اظهار کرد: به این منظور میبایست متناسب با این نوع سوخت به اصلاح موتور خودرو پرداخت تا قابلیت بهرهگیری از این سوختهای جدید و پاک را داشته باشد.
جلیلی با بیان این که چنانچه بخواهیم به سمت توسعه بیشتر پیش برویم، باید در دو بخش ارتقای کیفی خودروها و ارتقای کیفی سوخت تغییراتی را ایجاد نماییم، تصریح کرد، خوشبختانه با همت و دانش متخصصان و نیروهای حرفهای، امکان تولید سوختهای استاندارد با آلایندگی کمتر وجود دارد و ضروری است صنعت خودروسازی به این سمت پیش برود.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر صنعت خودروسازی کشورمان با دو بحران عمده مواجه است، اضافه کرد: یکی از این بحرانها تولید برخی خودروهاست که مصرف سوخت و آلایندگی آنها به حدی بالاست که تولید آنها به صرفه نیست.
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بحران بعد موضوع رقابت خودوهاست چرا که خودروسازان ایرانی با تکنولوژی فعلی امکان رقابت با خودروسازان جهانی را که به دلیل پیشرفت فنآوریها از سیستمهای پیشرفتهای برای تولید خودرو استفاده میکنند را ندارند و خودروسازان داخلی نیز باید با تمام توان قدرت رقابت در خود ایجاد کنند. /ز