وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از پتانسیل های موجود در حوزه فناوری و اطلاعات، تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر نامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ارتقای توانمندی های فناورانه و تجاری سازی فناوری های بومی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: در طول این چند سال تلاش کردیم تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در سطح حمایتی دانشگاه های کشور قرار دهیم که خوشبختانه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسترهای بسیار مناسبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری های نوین کارهای متعددی صورت می گیرد، ادامه داد: در حوزه تولید تجهیزات با توجه به اینکه اکثر کشورها تجهیزاتشان را کشور دیگری تهیه می کند؛ ولی سعی داریم تا به لحاظ امنیتی تجهیزات و نرم افزارها را در دخل کشور تولید کنیم که در این راستا با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه تهران  از آن کمک خواهیم گرفت.

ضرورت ارتقای ارتباط دانشگاه با وزارت ارتباطلات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه در فضای مجازی به سایت های جدید نیازمندیم، گفت: در حال حاضر نیازمند هستیم تا سایت های جدیدی را بر اساس نرم افزارهای داخلی ایجاد کنیم که در این زمینه آماده همکاری با گروه های علمی کشور هستیم.

دکتر نامی در پایان با بیان اینکه تلاش داریم تا ارتباط دانشگاه با وزارت ارتباطلات و فناوری اطلاعات را ارتقا دهیم، اظهارداشت: با در اختیار گذاشتن امکانات و حمایت از گروه های علمی کشور می توانیم شاهد تحقیقات نوآورانه طی سال های آتی باشیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار