برخی به من می‌گویند «دیکتاتور»!

نخست وزیر ترکیه در جمع هواداران خود گفت که پاکسازی پارک گزی از معترضان وظیفه من به عنوان نخست وزیر است.


نخست وزیر ترکیه در جمع هواداران خود گفت که پاکسازی پارک گزی از معترضان وظیفه من به عنوان نخست وزیر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روزنامه حریت ترکیه، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در جمع صد‌ها هزار هوادار خود در شهر استانبول با انتقاد از عملکرد رسانه‌های بین‌المللی در پوشش حوادث مربوط به میدان تقسیم گفت که اگر این رسانه‌ها می‌خواهند تصویری از ترکیه به نمایش گذارند، این تصویر اینجاست.

وی افزود: سی‌ان‌ان، رویترز و بی‌بی‌سی این تصاویر را سانسور می‌کنند و به دروغ‌ها ادامه می‌دهند.

اردوغان تصریح کرد: ترکیه کشوری نیست که رسانه‌های بین‌المللی بتوانند عملیات خود را اجرایی کنند. آنها بدون شرمندگی، از وقوع بهار ترکی پس از بهار عربی حرف می‌زنند.

وی با هشدار به معترضان گفت که آنها دوباره می‌خواهند در میدان تقسیم جمع شوند. مردم من؛ در این تله نیفتید.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: ما همه کسانی که در خیابان‌ها ترس و وحشت ایجاد کردند، شناسایی خواهیم کرد. ما با استفاده از مدارک ضبط شده ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی عاملان این حوادث را پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: برخی‌ها به من می‌گویند دیکتاتور. این چگونه دیکتاتوری است که اشغال‌کنندگان پارک و فعالان محیط زیست را به حضور می‌پذیرد. هیچ دیکتاتوری در جهان اجازه برگزاری این اعتراضات در پارک گزی را نمی‌دهد.

اردوغان اظهار داشت: پاکسازی پارک گزی از معترضان، وظیفه من به عنوان نخست وزیر است. اگر به این کار مبادرت نکنم نباید در این جایگاه باشم. اما کسانی که در اروپا هستند مدعی می‌شوند که موضوع پارک گزی، موضوع آزادی بیان است.کدام آزادی؟ آزادی باید در چارچوب حاکمیت قانون باشد.

وی گفت: من از اول به همه اعتراضات گوش دادم. جلساتی را برگزار کردیم و به سخنان همه گوش کردم؛‌ این آزادی و دموکراسی نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار