كارشناس صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشكي يزد با تاكيد بر عدم مصرف سس در رژيم غذايي ادامه داد: سس ها جزء گروه چربي‌ها و روغن‌ها هستند و گنجاندن سس در رژيم غذايي در هيچ سني توصيه نمي‌شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ علي اكبر كمالي اردكاني با بيان اين كه عادات غذايي افراد در سنين كودكي و نوجواني شكل مي‌گيرد و در صورتي كه عادت غذايي نادرست در فرد نهادينه شود، تغيير آن در بزرگسالي بسيار مشكل است اظهاركرد: سس ها یکی از اجزای تکمیل کننده انواع غذاهای حاضری و سالادها به شمار می رود و همیشه در فهرست خرید مایحتاج خانواده ها ذکر می شود.

وي با تاكيد بر عدم مصرف سس در رژيم غذايي ادامه داد: سس ها جزء گروه چربي‌ها و روغن‌ها هستند و گنجاندن سس در رژيم غذايي در هيچ سني توصيه نمي‌شود.

كمالي مي افزايد: بدن انسان براي تامين انرژي به مقداري اسيدهاي چرب نياز دارد، ولي مصرف غذاي چرب بايد كنترل شده و بر حسب نياز بدن باشد.

اين كارشناس با بيان اين كه افراد چاق كه مايل به كاهش وزن هستند نيز بايد مصرف سس را در رژيم غذايي خود بسيار محدود كنند ادامه داد: سس علاوه بر ميزان چربي زياد، حاوي مواد شيميايي نگه‌‌دارنده‌اي است كه مصرف زياد اين مواد نيز مضر است.

اين كارشناس صنايع غذايي مي گويد: مصرف بيش از حد موادغذايي چرب و روغن‌ها و متعاقب آن چاقي افراد در سنين بزرگسالي، سوغات زندگي مدرن است و زياده ‌روي در مصرف اين مواد و بي‌توجهي به رژيم غذايي، عواقب سويي براي بدن دارد.

كمالي عنوان كرد: در صورت مصرف بيش از حد سس و ديگر موادغذايي چرب و سرشار از روغن در دوران كودكي و نوجواني، بدن دچار اثر تجمعي و چربي‌ها به مرور زمان متراكم شده و موجب چاقي در بزرگسالي مي‌شود.
برچسب ها: اسید ، سس ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار