نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي توسعه فرودگاه ياسوج را از دغدغه‌هاي اصلي براي رونق استان كهكيلويه و بويراحمد دانست.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، غلام‌محمد زارعي نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وضعيت فرودگاه در اين استان مطلوب نيست گفت: اقدامات زيادي براي تجهيز فرودگاه انجام شده و نسبت به خريداري و نصب امكانات و تجهيزات نيز اقداماتي صورت گرفته اما كوتاه بودن باند اين فرودگاه از جمله نواقص آن به شمار مي‌رود كه باعث شده تنها پروازهاي داخلي در آن انجام شود و امكان انجام پروازهاي خارجي در آن نباشد.

اين در حالي است كه سيدفخرالدين هاشمي مدير فرودگاه ياسوج علل عدم تطويل باند را نزديكي باند به موانع طبيعي و مصنوعي موجود در انتهاي باند اين فرودگاه مي‌داند.

وي با بيان اينكه دو مانع مصنوعي و يك مانع طبيعي موجود در انتهاي باند موجب شده تا نسبت به تطويل باند اقدامي صورت نگيرد تصريح كرد: وجود زندان ياسوج و ورزشگاهي كه ارتفاع دكل‌هاي آن 40 متر بيش از استاندارد موجود است و همچنين وجود تپه‌اي كه زندان بر آن بنا شده، عملا شرايط را براي تطويل باند از ميان برده و تا زماني كه اين موانع برطرف نشوند تطويل باند تاثيري در نشست و برخاست هواپيماهاي بدنه متوسط نخواهد داشت.

هاشمي تاكيد كرد: در حال حاضر هواپيماهاي بدنه كوچك در اين فرودگاه امكان نشست و برخاست دارند و هواپيماهاي بدنه متوسط نظير ايرباس 320 و فوكر در شرايط بار كامل امكان بلند شدن براي‌شان مقدور نيست چراكه طول باند اين اجازه را به آنها نمي‌دهد.

مدير فرودگاه ياسوج شرايط جوي و جغرافيايي را يكي ديگر از موانع طبيعي دانست و افزود: ارتفاع اين فرودگاه 6 هزار پا از سطح درياي آزاد است و درجه حرارت شهر ياسوج نيز در 6 ماهه اول سال به گونه‌اي است كه مشكلاتي را براي نشست و برخاست هواپيماي بدنه متوسط ايجاد مي‌كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرودگاه ، یاسوج ، مصنوعی ، باند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار