رئيس رژيم صهيونيستي اعلام کرد با درخواست ارتش مصر براي استقرار نيروهاي امنيتي اين کشور در شبه جزيره سينا موافقت کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سما ؛ شيمون پرز شنبه شب اعلام کرد در حال حاضر شبه جزيره سينا و حضور گروه هاي مسلح در اين منطقه  به مشکلي براي تل‌آويو و  چالشي مهم براي مصر تبديل شده است .

رئيس رژيم صهيونيستي گفت : پس از درخواست ارتش مصر  براي استقرار نيروي بيشتر در صحراي سينا براي مقابله با افراد مسلح ، دولت اسرائيل با آن  موافقت کرد .شيمون پرز با ابراز نگراني از تحولات در منطقه خاورميانه، تاکيد کرد بهار عربي در منطقه  هنوز به پايان نرسيده است .

پرز از تلاش هاي مستمر جان کري وزير امور خارجه آمريکا براي از سرگيري روند صلح در منطقه  ابراز تعجب  و تاکيد کرد  چالش هاي زيادي براي پيشبرد  صلح و حل مناقشه خاورميانه وجود دارد .رئيس رژيم صهيونيستي در عين تاکيد کرد بايد از تلاش هاي جان کري  براي از سرگيري گفتگوهاي صلح پشتيباني کنيم .

 وي افزود اگر  محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين شريک واقعي صلح باشد  مناقشه فلسطين و اسرائيل حل خواهد شد .در همين حال يک منبع امنيتي مصر  اعلام کرد نيروهاي مسلح مصر  در ماه مه گذشته با هماهنگي کامل طرف اسرائيلي و به منظور آزادي سربازان ربوده شده مصري وارد شبه جزيره 
 سينا شدند .

 منبع امنيتي مصر تاکيد کرد پاکسازي عناصر مسلح و تروريستي وابسته به گروه هاي تکفيري در  شبه جزيره سينا  به نفع اسرائيل است و دولت اسرائيل نسبت به ورود نيروهاي ارتش مصر به 
 صحراي سينا  اعتراضي نکرده است .

بر اساس پيمان کمپ ديويد که در سال 1979 ميان مصر و اسرائيل به امضا رسيد ، ورود نيروهاي ارتش مصر در شبه جزيره سينا بايد با هماهنگي  اسرائيل صورت گيرد . منبع مصري تصريح کرد  اسرائيل با استقرار موقت ارتش مصر در صحراي سينا موافقت کرده است و با پايان ماموريت نيروهاي مصر در صحراي سينا ، آنان  از اين منطقه خارج خواهند شد . 

برچسب ها: سینا ، استقرار ، پرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار