رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: بايد شرايطي ايجاد شود كه از ترانزيت خارجي استفاده مطلوب‌تري به عمل آيد، تا ضمن تسهيل در ترانزيت خارجي، قوانين و مقررات مربوط به طور دقيق اعمال شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عباس معمارنژاد كه به منظور بازديد از گمركات استان هرمزگان به بندرعباس سفر كرده بود افزود: در گمرك شهيدرجايي به عنوان تنظيم‌كننده اصلي جريان ترانزيت كالا از كشور تسهيلات بيشتري براي تسريع نقل و انتقال كالاهاي ترانزيتي فراهم خواهد شد.

عباس عليدادي ناظر گمركات استان هرمزگان نيز با اشاره به اينكه گمركات اين استان گلوگاه اقتصادي كشور محسوب مي‌شود و نيمي از تبادلات تجاري ايران با كشورهاي خارجي از اين طريق صورت مي‌گيرد، گفت: فعاليت گمركات استان هرمزگان به ويژه گمرك شهيدرجايي از رشد خوبي برخوردار بوده به طوري كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب 22 و 16درصد رشد داشته است.

وي افزود: با وجود كاهش ميزان واردات، درآمد اين گمركات تغيير چنداني نداشته، ضمن آنكه ترانزيت كالا در مقايسه با سال گذشته افزايش يافته است.

به گفته عليدادي طي دو ماهه نخست امسال 3 ميلياد و 481ميليون دلار كالا از طريق گمركات استان هرمزگان ترانزيت خارجي شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 19درصد و از حيث ارزش 11درصد رشد داشته است. طي اين مدت همچنين 328 ميليون دلار كالا ترانزيت داخلي شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب از نظر وزن و ارزش، 20 و 25درصد رشد نشان مي‌دهد.

ناظر گمركات استان هرمزگان تأكيد كرد: فعاليت‌هاي گمركي در گمركات استان به صورت سيستمي انجام مي‌شود.

در سفر رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران به اين استان، طي مراسمي بهره‌برداري رسمي از 112 منزل سازماني خريداري شده در گمركات كيش، بندرعباس، قشم و لنگه آغاز شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ظرفیت ، ترانزیت ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار