با افزایش فشارهای روزمره زندگی و عصر فناوری جدید حضور زنان در بخش های مختلف جامعه و نقش آنان در کنترل مشاغل سنگین پررنگ شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جوامع گذشته وقتی صحبت از اشتغال و کار کردن به میان می آمد ، تمام توجه ها به سمت مرد بود، زنان فقط وظیفه حفظ و نگهداری از فرزند را داشتند اما امروزه با افزایش فشارهای روزمره زندگی، مساله اشتغال و استقلال مالی تا آن جا پیش رفته که نه تنها مردان بلکه زنان نسبت به آن حساس شده و برای زندگی بهتر حاضرند در بیرون از منزل کار کنند اما این که اشتغال زنان در بیرون از خانه تحول اجتماعی یا روانی مثبتی است یا نه یکی از مسائلی است که مورد بحث قرار گرفته است.

فدایی ( آسیب شناس اجتماعی) در این باره گفت: مادران با فرزندان خردسال در خانه و به خصوص زنان طبقات پایین و فاقد حمایت اجتماعی در مقایسه با زنان شاغل در معرض خطر بیشتری برای اختلال روانی هستند.

وی به تاثیر کار کردن زنان در بهداشت و سلامت اشاره کرد و افزود: زنان شاغل از نظر جسمی سالم تر از زنان خانه دار بوده و کمتر به بیماری مبتلا می شوند.

فدایی همچنین در ادامه عنوان کرد: زنانی که در بیرون از منزل دارای درآمد هستند در مقایسه با زنان دیگر مستقل تر بوده و در تصمیم گیری بهتر عمل می کنند.

وی با اشاره به این که احساس رضایت در زنان شاغل دارای فرزندان بزرگ و زنانی که کار مناسب شان خود در بیرون از منزل دارند، بیشتر است، گفت: اشتغال زنانی که کودکان شیرخوار یا قبل از سنین دبستان دارند تاثیر نامطلوبی در کودک می گذارد.

فدایی همچنین گفت: در صورت عدم توجه به سن کودک و نیازهای همسر، کار کردن زنان در بیرون از منزل موجب کاهش رضایت زنان شویی و افزایش آزردگی خاطر همسر می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کار کردن زن در بیرون از منزل با مشورت همسر و همکاری با مرد جهت رفاه اجتماعی بیشتر موجب ابراز توانمندی ها و پیشرفت جامعه می شود.

باید توجه داشت در آئین اسلامی امروزه شاهد آن هستیم که زنان توانسته اند توانمندی های خود را در زمینه گوناگون علمی – پژوهشی و اجرایی زیادی به اثبات برسانند و با تغییر و تحول اجتماعی موجب افزایش گرایش زنان به اشتغال در بیرون از منزل شده چرا که این اشتغال احساس رضایتمندی آن ها را در زندگی افزایش  داده و کمتر احساس بطالت و فرسودگی می کنند./ز

برچسب ها: فناوری ، نقش زنان ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۲
سایتتون عالیه اما اگه میشه مقاله ورزشی هم بزارید