اگر در گذشته كم و بيش از سوء استفاده سيستم عامل اندرويد مي شنيديم امروز اين امر مساله دارتر شده است.

به گزارش خبرنگار  اورژانسit باشگاه خبرنگاران  اين اولين بار در جهان نيست كه چيزي معروف و محبوب شود اما كمي بعد مورد استفاده قرار نگيرد.

شايد  اين پرسش ايجاد شود، چرا؟


 پاسخ اين است: چون هر چيزي كه محبوب است، استفاده كنندگان و كاربران بيشتري نيز دارد.

پس طعمه كجاست؟آن جا كه خريدار دارد.

آري شايد بتوان با اين جمله به پاسخ رسيد هر چند نه كاملا روشن.

پاسخ ما اينجاست كه وقتي سيستم عامل اندرويد هواداران زيادي دارد، پس طعمه را در آن قرار مي دهند تا  از آن بهره اي ببرند.

 اينكه چه چهره اي مي برند اين فكرها در ادامه ي گزارش به آن مي پردازيم اما جالب است بدانيد آن قدر اين آمار حدود 500 ميليوني دهن پر كن هست كه دليلي بر سوء استفاده كاربري از كاربران اندرويد باشد.

500 ميليون كاربر اندرويد دوست داشتني!

 در كل حفره هاي نا امن همراه بسيار حساس تر و بيشتر از pc ها و لپ تاپ هاست بنابراين بايد  توجه بيشتري داشت.

 اما مي پردازيم به چگونگي سوء استفاده از كاربران اندرويد اين مشكل به دليل  نحوه ارتباط سيستم عامل اندرويد با سرورهاي cloud اتفاق مي افتد.

پژوهشگران متوجه شده اند كه نرم افزار اندرويد يك بار مشخصه ها و اطلاعات كاربر شامل رمز عبور  و نام كاربري را به صورت ايمني ارسال مي كند و سپس سرور نيز پاسخ را به صورت ايمني ارسال مي كند ولي در طول ارتباط كاربر با سرور ديگري رمز عبور  و نام كاربري كنترل نمي شود  در بيشتر سيستم عامل ها، نرم افزار و سرور مرتبا نام كاربري و رمز عبور را ارسال و دريافت مي كنند تا از صحت ارتباط مطمئن باشند ولي در سيستم عامل اندرويد  اين امر تنمها يك بار و در ابتداي ارتباط انجام مي شود.

آن چه كه هكرها مي توانند از اين هك اينترنتي به دست آورند ليست تماس ها، تقويم  و ديگر اطلاعات از روش همگام سازي و يا همان sync است.

 طبق  اين آمار غير رسمي كه توسط يك پژوهشگر آلماني منتشر شده، 99/7 درصد تلفن هاي اندرويدي زماني كه به شبكه wifi متصل هستند نام  كاربري و رمز عبور كاربر را به صورت غير ايمن به سرويس هاي cloud گوگل ارسال مي كنند و بدين ترتيب هكرها به راحتي مي توانند اطلاعات مشخص كاربران را به دست آوردند.

لازم است بدانيد از اندرويد 2/3/3 به بعد دزدي اطلاعات از كاربران افزايش يافته كه سهم برخي نرم افزارها در دزدي اطلاعات از اين نوع سيستم عامل كم نبوده و gallaryapp بيشترين تاثير را در دزدي اطلاعات  داشته است اما راهكار جلوگيري از اين نوع سوء استفاده ها كجاست؟

 اولين چيزي كه بايد هر چه زودتر از آن پرهيز شود، بر نداشتن طعمه ي برخي هكرهاست بعني كاربران اندرويدي از سايت هاي غير رسمي و غير معتبر بازي و برنامه دانلود نكنند زيرا اگر حتي كاربران از راهي غير از witl  وارد اينترنت شوند اطلاعاتشان در دستان آنها  قرار  مي گيرد.

دوم سعي كنيد در اتصال به wifi نقاط امنيتي درون گوشي خود را چك كنيد و تا جايي كه امكان دارد با wifi وارد اينترنت نشويد.

كاربراني كه يكي از حدود 500 ميليون كاربرد اندرويد دوست داشتني هستيد هنگام اتصال به wifi دقت كنيد.

گزارش: پوريا سليمان زاده
برچسب ها: حفره ، امنیتی ، اندروید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار