شماری از کاربران با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی نسبت به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان دادند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی شهادت حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در ثنای او نوشتند و راه او را متوقف نشدنی خواندند. کاربران تأکید کردند که این اقدام رژیم خبیث تروریستی نه‌تن‌ها موجب ضعف حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت نخواهد شد، بلکه آغازگر راهی پر حماسه است که انتهایش نابودی کودک‌کشان و ظالمان خواهد بود. کاربران همچنین از لزوم وحدت داخلی ایرانیان برای مقابله با دشمن خارجی گفتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 حامد کاشانی:

جگرمان را آتش زدی سید! اما انصافاً حیف تو بود که در بستر بمیری. شهادت نتیجه یک عمر زیست شهیدانه تو بود. حقا خاک بر سر دنیا. این حال گرفته این قبض و قلب شکسته ما بیشتر برای دوری از تو و فاصله بسیار با توست. ما غمگین بیچارگی خودیم. به جدت سیدالشهدا (ع) سلام ما را برسان. شفیع ما باش. ما هم اینجا به پایت سوختیم. ان‌شاء‌الله در جوار امیرالمؤمنین (ع) در قیامت زیارتت کنیم. 

 میثم رمضانعلی:

و ما شهیدی دیدیم پس از شهید. مجاهدی دیدیم پس از مجاهدی دیگر. انسانی دیدیم از پس انسانی دیگر. سلام و درود خدا بر او از روز تولدش و روزی که در نزد پروردگارش روزی می‌خورد. الحمدلله در زمانه‌ای زیستیم که اینچنین شخصی را دیدیم و با او دل‌گرم بودیم و پس از او در فقدانش اشک ریختیم. 

 سیدمصطفی موسوی:

اگه شیعه نباشید، حتی اگه مسلمون نباشید، پیروی از شخصیتی مثل سیدحسن نصرالله واقعاً جای افتخار دارد! ما افتخار می‌کنیم که مسلمانیم، شیعه‌ایم و حزب‌الله و رهبرش را دوست داشتیم. کسی که تا آخرین نفس، برای آرمان‌هایش دوید و جان داد در کنار مردمی که او را عاشقانه دوست داشتند. 

 محمدرضا جوادی‌یگانه:

‏پیوند‌های ایران و لبنان دیرینه و عمیق است. در همه خاورمیانه کشوری، چون لبنان نیست که به رغم بعد مسافت، این همه به ایران شبیه و در ایران عزیز باشد. اگر امام موسی صدر و شهید چمران، لبنانی‌ترین ایرانی‌ها بودند، شهید حسن نصرالله ایرانی‌ترین لبنانی است و خاطرش همیشه عزیز است. 

 سعید آجرلو (با تلخیص):

مثل و مانند برای شهید نصرالله به سادگی پیدا نمی‌شود. جناب نصرالله گوهری بود که در آسمان مقاومت می‌درخشید. با کلام بلیغ و محکم، دیده پرجاذبه، صورت آرام بخش و ایمان مستحکم. سیدحسن شمایل مقاومت و مبارزه با اسرائیل بود. در این داغ سنگین و ایام ناگوار، خداوند خود به قلب حق طلبان آرامش نازل کند... این غم چنان بزرگ است که فرصتی برای طعنه‌زنی و تلاش برای بی‌حساب شدن باقی نماند. از جدال با یکدیگر دست بکشیم و در مبارزه با تبهکاران اسرائیل یک‌دل شویم. 

 شهاب‌الدین طباطبایی:

در شرایطی که باید نگاه‌ها را بر یگانه منبع شرارت عالم و حامیانش متمرکز کنیم، اختلاف و کینه و رقابت داخلی را کنار بگذاریم با «صدای واحد» جنایت اشغالگران تروریست را محکوم کنیم. وفاق ملی را در کنار بازدارندگی فعال و توان دفاعی به ایستادگی در برابر باند جنایتکار اسرائیلی تبدیل کنیم. 

 میثم مهدیار:

قهرمانان با آرمان‌های‌شان شناخته می‌شوند و چه آرمانی بزرگ‌تر از اینکه یک روحانی شیعه از سلاله حسین (ع) جانش را برای آزادی مظلومانی فدا کند که نه در مذهب و نه در قوم و ملیت با او مشترک نبودند؛ در زمانه‌ای که مدعیان شکم‌باره با همدستی قاتلان سرگرم طراحی کریدور‌های اقتصادی و منافع مشترکند. 

 امیررضا مافی:

تاریخ گردنه‌های سختی داشته و امسال با شهادت مردان و زنان طریق خدا، یکی از همان گردنه‌های مرگ و زندگی است، اما ما همه امور مادی را هم که از دست بدهیم، اگر همه فشنگ‌های‌مان تمام شود، اگر تمام مردان‌مان شهید شوند، ما خدا را داریم و دشمنان ما نه و همین برای پیروزی نهایی کافی است. 

 مهدی محمدی:

درست در سخت‌ترین لحظات تکلیف ما این است که نیرومند و متوکل باشیم. آنچه صهیونیست‌ها تصور می‌کنند یک پایان است، آغاز بسی حماسه‌ها خواهد بود. بفضل‌الله. 

 محمدعلی ابطحی:

رحمت خدا بر سید مقاومت. سال‌های سال محبوب‌ترین چهره جهان اسلام و عرب بود. هم مقاوم بود و هم شجاع و هم عاقل و اهل محاسبه. جانش را بر کف‌گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی‌ترین و بی منطق‌ترین و جنایتکار‌ترین حکومت غاصب دنیا می‌جنگید. مرگی غیر از شهادت برایش عار بود. 

 منصوره اخوان:

نسل ما با عقب‌نشینی اسرائیل در سال ۲۰۰۰ و جنگ ۲۰۰۶ که هر دو به فرماندهی‌اش بود با مفهوم مقاومت آشنا شد. پرسنای مقاومت برای ما او بود. #سیدحسن_نصرالله

 امین فرج:

چنددهه با سیدحسن نصرالله بزرگ شدیم. با سخنرانی خروج اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰. آن قاب پر از شادی کنار سمیر قنطار و اسرای آزاد شده از زندان اسرائیل. با آن سخنرانی «لبیک یا حسین.» با جنگ ۳۳روزه. با آن سخنرانی پخش زنده که گفت روی دریا را ببینید و ناوچه اسرائیل هدف قرار گرفت. 

 سکینه اشرفی:

با شهادت سید مقاومت، شهید والامقام سیدحسن نصرالله، داغ رحلت امام و مولایمان خمینی کبیر برایمان تازه شد... أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ وَ جَعَلَنا و ایاکم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیهِ الامامِ المَهدی مِن آلِ مُحَمَّدٍ (ع) ”؛ تسلیت به همه آزادگان جهان. 

 محمدصالح سلطانی:

این داغ بر قلم ما داغدیدگان کلمه نمی‌شود، اما بر سلاح مجاهدان گلوله می‌شود تا بغض تاریخ پرافتخار مقاومت در طلیعه آن فتح قریب بشکند؛ ان‌شاءالله... #حزب_الله_منتصر

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار