شور بايد هر گونه توسعه اقتصادي به سمت توسعه روستايي حرکت کند.

سليمان فلاح کارشناس توسعه روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: زير بناي توسعه اقتصادي توسعه روستايي است و توسعه روستايي در برگيرنده تمامي توسعه‌ها مانند توسعه رفاهي و بهداشتي و اقتصادي است.

وي گفت: با توسعه روستايي، توسعه منطقه‌اي و در نهايت توسعه اقتصادي را خواهيم داشت.

اين کارشناس توسعه روستايي تصريح کرد: توسعه روستا، در کنار توسعه اقتصادي توسعه اجتماعي را هم به دنبال خواهد داشت چرا که با بهبود امکانات رفاهي و بهداشتي و آموزشي روستا، ديگر شاهد پديده مهاجرات نخواهيم بود.

فلاح با اشاره به مهاجرت معکوس در کشورهاي پيشرفته گفت: افرادي که در شهر صاحب توانمندي شدند اين توانمندي را به روستاها در کشورهاي پيشرفته بر مي‌گردانند و در آينده  نزديک هم در ايران اين اتفاق خواهد افتاد.

وي افزود: بي‌مهري به روستاها باعث تمام مسائل و مشکلاتي است که از لحاظ اجتماعي و حمل و نقل داريم پس توجه به روستا شاه کليد حل مشکلات است و کشور براي هر گونه توسعه اقتصادي بايد به سمت توسع روستايي حرکت کنيم.

اين کارشناس توسعه روستايي خاطر نشان کرد: بايد اصلاح الگوي توليد را در اولويت کار قرار دهيم و در بخش کشاورزي هم بايد با توجه به توانمندي آن منطقه الگوي کشت تعريف شود.

فلاح با اشاره به اين که بزرگترين آسيب را بي‌ برنامگي به اين عرصه وارد کرده است گفت: کشاورزان و روستاييان بايد مطمئن باشند که با توليد محصول خاص درآمد مشخص بدست مي‌آورند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، امکانات ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار