قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سوداگراني که قصد انتقال مواد اوليه لابراتور هاي هروئين خود را از ايران داشتند با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماندند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ طاها طاهري در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان كه به رياست استاندار در سرسراي اجتماعات استانداري اين استان برگزار شد، افزود: با توجه به آمادن شدن زمينه‌ها، سيستان و بلوچستان بايد همچون استان‌هاي كرمان، يزد و غيره از وجود معتادان پرخطر و فروشندگان موادمخدر تا دو ماه ديگر پاكسازي شود.

وي بيان كرد: بيشتر استان‌هاي كشور پاكسازي شده‌اند و تنها سيستان و بلوچستان باقي مانده كه بايد اين استان نيز بطور كامل تا دو ماه ديگر از وجود معتادان پرخطر و خياباني و خرده فروشان موادمخدر پاكسازي شود.

وي گفت: ايجاد مراكز بازپروري و ترك اعتياد خصوصي و دولتي در زاهدان، زابل و ايرانشهر و مركز ترك اعتياد بانوان معتاد در زاهدان، شناسايي خرده فروشان موادمخدر توسط نيروي انتظامي و همكاري دستگاه‌هاي قضايي و اجرايي در اين استان زمينه را براي اجراي طرح جمع آوري خرده فروشان و معتادان پرخطر فراهم كرده و هيچ مشكلي وجود ندارد.

قائم مقام دبيركل ستاد تأكيد كرد: بايد موضوع معتادان پرخطر و خرده فروشان موادمخدر در اين استان جمع شود و هر آنچه امكانات و اعتبار لازم باشد اختصاص مي‌يابد اما تا دو ماه ديگر نبايد چنين معضلي در سيستان و بلوچستان وجود داشته باشد.

طاهري ادامه داد: قاچاقچيان موادمخدر مسير قاچاق و انتقال اين مواد خانمانسوز را تغيير داده و تلاش دارند از مرزهاي جنوبي و دريا براي اين منظور استفاده كنند كه خوشبختانه اقدامات كنترلي توسط مرزباني، نيروي انتظامي و ساير دستگاههاي دست‌اندركار انجام شده و با قاطعيت با سوداگران مرگ برخورد مي شود.

وي خاطر نشان كرد: سوداگران مرگ در برخي كشورهاي همسايه لابراتوار ساخت هرويين ايجاد كرده و مواد اوليه آن شامل اسيدها و ترياك را مي خواهند از مرزهاي ايران انتقال دهند كه با هوشياري و تلاش شبانه روزي مأموران مرزباني، انتظامي، گمرك و سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره در رسيدن به اين هدف ناكام مانده اند.

طاهري اظهار داشت: اردوگاه نگهداري معتادان و محكومان موادمخدر در ايرانشهر بايد هر چه سريعتر راه اندازي شود تا زندانها براي جمع آوري فروشندگان موادمخدر و ساير مجرمان مرتبط با اين مواد خانمانسوز توسط نيروي انتظامي تخليه شوند.

اين مقام مسوول در ستاد از كميته اطلاعات شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر سيستان و بلوچستان خواست اقدامات لازم را براي جلوگيري از ترانزيت موادمخدر توسط تانكرهاي حامل موادسوختي خارجي و ترانزيتي كه از مسيرهاي قانوني تردد مي كنند، انجام دهد زيرا بخشي از موادمخدر به وسيله سوداگران مرگ از طريق مبادي قانوني وارد كشور و يا ترانزيت مي شود.

طاهري با تأكيد بر توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي براي پيشگيري از اعتياد گفت: اعتبارات مناسبي براي بخش فرهنگي در سال جاري اختصاص يافته كه سيستان و بلوچستان از سهمي معادل استان تهران بهره مند مي شود.

وي افزود: همچنين اعتبار مناسبي براي تهيه جوايز برگزاري برنامه ورزش راهپيمايي در يكي از روزهاي هفته مبارزه با موادمخدر در نظر گرفته شده است.

افتتاح مركز گذري كاهش آسيب در شير آباد شهرستان زاهدان

همچنين مهندس طاهري در افتتاح مركز گذري كاهش آسيب ‏(DIC) ‏‌و احياي زندگي سيستان و بلوچستان كه در منطقه مجديه زاهدان و با حضور استاندار اين استان افتتاح شد، ‏اظهار داشت: اين مركز به صورت روزانه خدماتي همچون توزيع وسايل بهداشتي بين ‏بيماران پر خطر، مددكاري و روانشناسي براي معتادان ارائه خواهد كرد.

وي افزود: با اجرايي شدن ‏سياست‌هاي كلي نظام در مبارزه با مواد مخدر تحول عظيمي در سراسر كشور ايجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار