مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، گفت: امسال بیش از هفت میلیون ساعت آموزش در برنامه‌های این اداره‌کل قرار گرفته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «فرشید امیری» اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها هفت میلیون ساعت آموزش برای امسال در برنامه‌های این اداره‌کل در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود امسال 30 هزار نفر از خدمات ما استفاده کنند.

به گفته‌ی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، آموزش‌های این اداره در قالب 260 رشته مختلف انجام می‌شود.

امیری برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت را از برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: متوسط طول این دوره‌ها 230 تا 240 ساعت است.

به گفته‌ی امیری، همه‌ی دوره‌های موجود رایگان برگزار می‌شوند و شرکت‌کنندگان فقط باید هزینه‌های ثبت‌نام و شرکت در آزمون را که مبلغ 17 هزار تومان است، پرداخت کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، گفت: شرکت در این دوره‌ها برای همه‌ی متقاضیان بلامانع است و روستاییان، سربازان، شاغلان، بیکاران و... از گروه‌های هدف این اداره‌کل هستند.

امیری در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط این اداره‌کل برای ایام تابستان گفت: تابستان امسال کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات در 22 مرکز برگزار می‌شوند.

به گفته‌ی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، هم‌چنین امسال برای سومین سال متوالی طرح تابستانی ویژه در قالب طرح «مهندسان فردا» با همکاری بخش خصوصی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

امیری افزود: طرح «مهندسان فردا» در هشت رشته‌ی مهارتی شامل سازه‌های ماکارونی، رباتیک، هواپیماسازی و... برپا می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در این کلاس‌ها که در آموزشگاه‌های آزاد استان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی پیش‌بینی کرد: امسال بین 3 تا 4000 دانش‌آموز در این کلاس‌ها شرکت کنند.

امیری شرکت در این گونه طرح‌ها را برای دانش‌آموزان مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: این گونه کلاس‌ها به عنوان ابتکاری نو دانش‌آموزان را برای زندگی در آینده آماده می‌کنند و در تقویت مهارت‌های زندگی آثار قابل توجهی دارند.


منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.