نایب رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی از برگزاری نشست علمی فقه و علوم انسانی در 28 خرداد در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  احمد حاجی‌ ده‌ آبادی با اشاره به فعالیت‌های انجمن فقه و حقوق اسلامی اظهار داشت: این انجمن به منظور تعمیق و توسعه مباحث تخصصی و صیانت از سنت حوزه تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین عالمان برجسته و فضلای حوزه، ارتقای شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و استادان و شناسایی استعدادها و ذخایر حوزه از جمله اهدافی است که این انجمن دنبال می‌کند.

نایب رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی عنوان کرد: این انجمن به بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی موجود پرداخته و سبب تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی می‌شود.

وی عقد فرزندخواندگی در اسلام، آسیب‌شناسی و سیر تحولات لایحه قانون مجازات اسلامی بخش دیات، تبیین باب ضمان نفوس در آینه تقنین، نشست علمی غرر، کاربرد مباحث اصول عملیه در حقوق و ضرورت‌های پژوهش‌های فقهی را از جمله نشست‌های برگزار شده انجمن فقه و حقوق اسلامی ذکر کرد.

گفتنی است، نشست علمی فقه و علوم انسانی روز 28 خرداد سال‌جاری در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه واقع در قم، بلوار جمهوری، کوچه دو، فرعی اول سمت چپ برگزار می‌شود./س

برچسب ها: قم ، علم ، فقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.