وزیر نفت گفت: با افزایش فشارهای اقتصادی دشمن، دولت دست به توسعه دانش فنی و تولید زد که نتایج این توانمندی کشور در حل بحران و خروج از شرایط سخت به نسل آینده ثابت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی با اشاره به اینکه اداره صنعت نفت کشور به دلیل شرایط سخت تحریم کار آسانی نبوده، گفت:  دولت در سال گذشته سخت‌ترین شرایط را برای فروش نفت در مقابل داشت.
 
*** کنترل شدید دشمن بر کشتی‏های حامل نفت ایران  
 
وزیر نفت با بیان اینکه «صادرات نفت و تردد کشتی‌ها به شدت از سوی دشمنان رصد می‌شد»، اظهار داشت: متأسفانه دشمنان شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که با استفاده از ابزار و تکنولوژی سنگین کنترل مالی بر منابع فروش نفت کشور را نیز اعمال می‌کردند و از این طریق برای کشور ایجاد مشکل می‌کردند.
 
وی ادامه داد: دریافت پول نفت و جابجایی پول فروش این محصول با مشکلاتی مواجه است ولی با راهکارهایی که پیش بینی کرده ایم توانسته ایم بسیاری از تحریم ها را بی اثر کنیم.
 
قاسمی با اشاره به توانمندی کشور در حل بحران و خروج از شرایط سخت تحریم گفت: دولت در شرایط بسیار سخت دست به ریسک زد، با همه سختی‌ها لحظه‌ای دست از تلاش و کوشش بر نداشت و دشمن هر چه بر فشارهای اقتصادی افزود، دولت از سوی دیگر دست به  توسعه دانش فنی، تولید، فرآوری و صادرات نفت و سایر حوزه‌های تخصصی زد و بدون شک این آیندگان هستند که درباره این دولت قضاوت خواهند کرد.

وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و همراه با ریسک های سنگین و فشارهای متعدد در یک سال گذشته دولت کشور را اداره کرده و فشارهای داخلی و خارجی مختلف را ناکام کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، دانش ، توانمندی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار