با راه اندازي اولين مركز ثبت نام گواهي الكترونيكي در سطح وزارت نفت در ستاد شركت ملي پالايش و پخش، شركت پالايش نفت تبريز به عنوان اولين شركت (پايلوت) در بين شركتهاي پالايشي جهت راه اندازي و استقرار و بكار گيري گواهي الكترونيكي انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد فرزاد با بيان اين مطلب گفت: نخستين مركز ثبت نام گواهي الكترونيكي در سطح وزارت نفت در ستاد شركت ملي پالايش و پخش راه اندازي و با موافقت مدير عامل پالايشگاه تبريز اين پالايشگاه به عنوان پايلوت طرح استقرار و بكار گيري گواهي الكترونيكي انتخاب گرديد.

فرزاد، آشنايي بيشتر اعضاي كميته‌هاي امنيت اطلاعات با مخاطرات و مشكلات تجارت در فضاي مجازي و ارائه راهكارهاي مناسب جهت ايجاد اعتماد و امنيت در حوزه تجارت الكترونيكي با استفاده از گواهي الكترونيكي را از اهداف برگزاري اين همايش عنوان كرد.

وي با اشاره به ابلاغيه‌هاي مقام عالي وزارت مبني بر الزام ايجاد دفاتر ثبت نام گواهي الكترونيكي در چهار شركت اصلي وزارت نفت توسط شركت فاوا نفت به عنوان مجري پروژه، خواستار همكاري بيش از پيش مديران و مسئولان امر در اين زمينه شد.

مدير عمليات شركت پالايش نفت تبريز نيز در اين همايش در خصوص تكميل چرخه مكاتبات و اعتباردهي به اسناد و مدارك به ويژه اسناد مالي نكاتي را مطرح كرد.

يادآور مي شود مركز صدور گواهي الكترونيكي در راستاي افزايش ضريب امنيتي در فضاي سايبري جهت تحقق دولت الكترونيكي و با توجه به الزامات مندرج در قانون پنجم توسعه و تشخيص اصالت اسناد الكترونيكي، هويت كاربران و سامانه ها در فضاي مجازي در صنعت نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي ايجاد مي‌شود.

كاربران با دريافت گواهي الكترونيكي كه از طريق دفاتر ثبت نام(RA) كه در چهار شركت اصلي و دفتر ثبت نام فاواي وزارت نفت راه اندازي خواهد شد، مي توانند از سيستم هايي كه به زيرساخت گواهي الكترونيكي مجهز شده است نظير اتوماسيون اداري، سيستم جامع مالي، سيستم تامين كالاي الكترونيكي نفت و غيره برخوردار شوند و به اين ترتيب علاوه بر افزايش سرعت و اطمينان بتوان حجم زيادي از مكاتبات كاغذي را كاهش داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار