مدیرعملیات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان، گفت: هدف از طرح تکمیل حلقه ایزومریزاسیون به حداقل رساندن ميزان بنزن موجود در بنزين به حدود 0.6 درصد است که این طرح در جهت الزامات زيست محيطي به استاندارد روز دنيا و فراتر از يورو 5 دست خواهد یافت.

احمد خیری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هدف از طرح تکمیل حلقه ایزومریزاسیون اين پروژه به حداقل رساندن ميزان بنزن موجود در بنزين به حدود 0.6 درصد است که با اجراي آن، صرفا مشخصه بنزن بنزين توليدي پالايشگاه نفت شهيد تندگويان تهران در جهت الزامات زيست محيطي به استاندارد روز دنيا و فراتر از يورو 5 خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: راه اندازي قسمت ايزورب واحد ايزومريزاسيون از دیگر برنامه هایی است که این شرکت برای سال جاری در اولویت قرار داده بطوریکه واحد ايزومريزاسيون به عنوان دومين واحد پالايشي در سطح جهان از لحاظ تكنولوژي ايبزورب است كه راه اندازي قسمت تكميلي آن در دستور كار اين شركت در سالجاری است.

خیری خاطرنشان کرد: تهيه برنامه نرم افزاري اين قسمت از واحد بدون پشتيباني و كمك شركت هاي تحت ليسانس ازسوی كارشناسان متعهد و متخصص همين پالايشگاه انجام پذيرفته است، در حالی كه در سطح جهان 3 شركت هستند كه این توانایی را دارند.

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان، اظهار داشت: مقاوم سازي پالايشگاه، بازسازي و نوسازي مركز كنترل فرعي برق، پروژه اطفای حريق مخازن به منظور افزايش ضريب ايمني، استمرار توليد واحدهاي جديد كه در سال قبل راه اندازي شد و پروژه اتصال به شبكه برق شهر به منظور استفاده از پشتيباني برق شهر و تامين برق پايدار از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری است.

وی یادآورشد: واحدهايي از قبيل تصفيه هيدروژني نفتاي سبك، واحد ايزومريزاسيون، تصفيه هيدروژني نفت سفيد، تصفيه هيدروژني نفت گاز و همچنين واحد TGT در جهت الزامات زيست محيطي و توليد سوخت پاك مطابق با استانداردهاي روز اروپا در سال 91 در مدار سرویس قرار گرفته است.

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان، همدلي، همفكري و تلاش جهادگونه كاركنان، كارشناسان زبده و تكنيسين هاي متعهد شركت هاي پيمانكاري، شركت ملي و مهندسي ساختمان نفت و کارکنان شركت پالايش نفت شهيد تندگويان تهران را در راه اندازي این واحدها موثر دانست و گفت: بسياري از اين واحدها با توجه به تشدید محدودیت هایی که برای صنعت نفت رقم خورد، بدون حضور شركت هاي صاحب ليسانس راه اندازي شد و اين مهم برگ زرين ديگري را بر افتخارات صنعت نفت كشور افزود و به لطف خدا شعار «ما مي توانيم » در عمل به منصه ظهور رسید.

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان، حفظ و نگهداري اين واحدها و سرويس هاي عملياتي كمتر از افتتاح و راه اندازي آن نيست كه با توجه به بنیه علمي، فني و تجربي تلاشگران شرکت پالایش نفت شهید تندگویان، اين امر نیز محقق خواهد شد. 

گفتنی است شرکت پالایش نفت شهید تندگویان که در 15 كیلومترى جنوب تهران واقع شده است، نقشی اساسی در تامین فراورده های نفتي مورد نیاز کشور دارد. 

این شركت مشتمل بر دو پالايشگاه جنوبى(شماره 1) و شمالى(شماره 2)، روزانه 250 هزار بشکه نفت خام را فراورش می کند که این امر، حاصل تلاش و برنامه ریزی های مدون و مداوم در جهت افزایش ظرفیت فراورش نفت خام در کشور است. گاز مايع، بنزين، نفت سفيد، نفت گاز، نفت كوره، سوخت هواپيما، سوخت جت، روغن پایه سبک و سنگين و گوگرد سبد محصولات این پالایشگاه را تشکیل می دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار