مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از توزیع بنزین یورو 4,5 مطابق با استانداردهای جهانی در کشور خبر داد و گفت: عرضه این نوع سوخت تا یک ماه دیگردر شهرهای اراک، تهران و کرج آغاز می شود.

 مصطفی کشکولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از توزیع بنزین یورو4و5 در سه کلانشهر کشور ظرف یکماه آینده  خبر داد و گفت: تا یک ماه دیگر در کلیه جایگاه های بنزین شهر تهران بنزین یورو4 توزیع می شود. 

وی خاطرنشان کرد: قیمت بنزین یورو با معمولی فرقی ندارد و در همه جایگاه های این سه شهر بنزین یورو توزیع خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: همزمان با توزیع بنزین مطابق با استانداردهای جهانی در شهر تهران، این نوع بنزین در دو شهر کرج و اراک هم عرضه می شود.  
 
وی با بیان این که هم اکنون همه جایگاه های تهران گازوییل یورو ٥ توزیع می کنند، گفت: یک محموله نیز به مشهد ارسال شده است و با افزایش تولید این فرآورده به زودی کرج و مشهد هم در برنامه دایمی عرضه گازوئیل یورو ٥ قرار می گیرد و قرار است در مهرماه نیز دو کلانشهر دیگر هم به این مجموعه افزوده شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی از چند روز دیگر یعنی اول خرداد بنزین یورو4 در تهران عرضه می شود و این عرضه با افزایش تولید این نوع بنزین پس از تهران در کلان شهرهایی از جمله مشهد و کرج، اصفهان و چند شهر دیگر نیز آغاز خواهد شد.
 
نکته حائز اهمیت در این است که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی براساس قانون باید این سوخت را قبل از عرضه خودروهای با استاندارد یورو 4 عرضه می کرد و این کار در راستای قانون قرار است انجام شود.

با اینکه قیمت تمام شده تولید این نوع بنزین از بنزین معمولی بیشتر است ولی قیمت عرضه همانند قیمت عرضه بنزین معمولی خواهد بود و هیچ گونه افزایش قیمتی را نخواهد داشت.

 کشکولی افزود: تا مرداد ماه امسال شهرهای تبریز و اصفهان نیز به این سه شهر افزوده شده و انتظار می رود با افزایش تولید این فرآورده بتوانیم تا پایان سال بقیه کلانشهرها نیز از این سوخت استاندارد  بهره مند خواهند شد.
برچسب ها: بنزین ، یورو ، کلانشهر ، اراک ، تهران ، کرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
میلاد این چه حرقیه میزنی مگه نمیدونی خون تهرانی ها و کرجی ها از ما خوزستانی ها رنگین تره...آب کارون هم که تبدیل به کانال فاضلاب شده واسه اینکه اصفهانیها آب سالم بخورن..دیگه بنزین یورو4 که چیزی نیست برادر
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
واقعا خنده داره کرج که اندازه یک روستا مساحت داره بنزین و گازوئیل یورو4 باید بهش بدن بعد اسمشم میزارن کلانشهر از اون طرف اهواز که مرکز استان خوزستان هست و جزو بزرگترین کلانشهر های ایران هست و قطب تولید نفت توی ایران همین اهواز هست شامل کلانشهر نمیشه و نیازی هم به بنزین یورو4 نداره واقعا خنده آوره شهری که روی دریای نفت قرار گرفته بنزین یورو4 نداشته باشه اون وقت شهری مثل کرج که مساحتش در حد یک روستا هست باید بنزین یورو4 بگیره -چقدر بدبختن مردم خوزستان که هشت سال جنگ نابود شدن الانم که بنزین یورو4 بهشون نمیدن خجالت آوره
آخرین اخبار