دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه اجرای استاندارد یورو4 در خودروها بدون تامین سوخت مناسب معقول نیست گفت: برای تمدید مهلت قانونی اجرای این استاندارد نامه نگاری با مسئولان مربوطه انجام گرفته است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص اتمام مهلت قانونی اجرای استاندارد یورو4 از ابتدای تیرماه اظهار داشت:‌ خودروسازان نمونه های اولیه محصولات مجهز به این استاندارد را به سازمان حفاظت از محیط زیست ارائه داده اند که مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اما اجرای سراسری این استاندارد در تمامی خودروها نیاز به فراهم بودن زیرساخت های لازم به ویژه تامین سوخت در کلان شهرهای کشور است.

نعمت بخش تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان، توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 در برخی از استانها از اواخر مرداد یا اوایل شهریور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم عرضه بنزین یورو 4 در تمام کشور برای رساندن استاندارد تولید خودرو به یورو 4 افزود: با توجه به این مسئله، تولید خودرو با استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه درست نخواهد بود و این مسئله باعث زیان خریداران می‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان اظهار داشت: اگر مصرف کننده از خودروی یورو4 و سوخت یورو2 استفاده کند ضمن اینکه باید هزینه 700 هزار تومانی بپردازد، این موضوع موجب آسیب دیدن موتور خودرو شده و پس از مدتی آلایندگی خودرو بیش از سوخت یورو2 خواهد بود.

نعمت‌بخش افزود: معقولانه این است که مصوبه دولت در مورد الزام خودروسازان به تولید خودرو با استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه، اصلاح شود و این زمان موکول شود به زمانی که سوخت یورو 4 توزیع سراسری می‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در این خصوص نامه نگاری هایی با مسئولان مربوطه داشته ایم خاطر نشان کرد: در مذاکره با دولت این مسئله را که تولید خودرو با استاندارد یورو 4 به زمان توزیع سراسری سوخت یورو 4 موکول شود، پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: استاندارد ، مهلت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار