کارلا دلپونته عضو کميسيون مستقل تحقيق سازمان ملل متحد درباره سوريه در گفتگو با شبکه تلويزيوني يورونيوز بار ديگر تاييد کرد شورشيان سوري از سلاحهاي شيميايي استفاده کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به گزارش اين شبکه تلويزيوني، دلپونته گفت ما نتايج پنجمين گزارش خود را منتشر کرديم که در آن  قيد شده است، جنايات جنگي و جنايات ضد بشري  رو به افزايش است. جنايت بيشتر و بيشتري صورت گرفته و خشونت هم گسترش يافته است. همانطور که گزارش قيد مي کند، جنايات را دو طرف مرتکب شده اند.
وي درباره ماهيت جنايات گفت  هرگونه جنايت خشونت آميزي نظير قتل، شکنجه، خشونت هاي جنسي ، اعدام و تبعيد اتفاق افتاده است. اگر به فهرستي از همه جنايات جنگي و جنايات ضد بشري بنگريد متوجه مي شويد که همه اين جنايات امروز در سوريه اتفاق مي افتاد و به علاوه ممکن است از سلاح هاي شيميايي استفاده شده باشد. 
دلپونته درباره سلاح هاي شيميايي گفت سرنخ هايي در اين زمينه وجود دارد اما هنوز مدارک انکار ناپذير وجود ندارد به خصوص آنکه اجازه نداريم به کشور برويم. در اين گزارش ما چهار مکان را شناسايي کرده ايم که گفته مي شود سلاحهاي شيميايي در آن ها به کار رفته است اما تحقيقات هنوز پايان نيافته است.دبير کل سازمان ملل سيستم ويژه اي براي تحقيق ايجاد کرده است و ما به کارشناساني درباره اين مسائل نياز داريم و به نظر من اکنون که کميسيون موفق شده است اعلام کند دو طرف از سلاح شيميايي استفاده کرده اند بايد منتظر پايان تحقيقات و نتايج آنها ماند. 
کارلا دلپونته گفت اميدوارم همه اعضاي کميسيون اجازه يابند به سوريه بروند.تا زماني که نتوانيم به سوريه برويم، کارهايمان با اختلال مواجه مي شود. ما بايد همگي بتوانيم هرچه سريعتر به سوريه برويم. اميدوارم اين مسئله در مذاکرات ژنو مطرح شود بسيار مهم است که کميسيون تحقيق بتواند به سوريه برود. 
وي درباره اظهارات  خود در ماه  مه گذشته در خصوص آنکه شورشيان از سلاح هاي شيميايي استفاده کرده بودند گفت من به هيچ وجه از بيان چنين مطلبي ابراز تاسف نمي کنم. من همچنين مطالب قبلي ام را تاييد مي کنم. بايد منتظر نتايج تحقيقات ماند اما ما مدارکي در دست داريم در غير اين صورت چنين مطلبي را بيان  نمي کردم.







برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار