معاون برنامه ريزي استانداري تهران از وجود 110 هزار بيكار در استان تهران خبر داد و گفت: در سال جاري 400 هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.

نعمت الله تركي، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه نرخ بيكاري در سال گذشته در استان تهران بين 10.5 درصد تا 11 درصد بوده است، بيان كرد: در سال 91 سهميه استان تهران در ايجاد اشتغال حدود 383 هزار فرصت شغلي بوده است.
وي، با تأكيد بر اينكه با توجه به آمارهاي موجود در سال گذشته حدود 390 هزار شغل ايجاد شده است، ادامه داد: 35 دستگاه در تحقق اين موضوع سهيم بوده اند.
معاون برنامه ريزي استانداري تهران با بيان اينكه در سال جاري نيز ايجاد 400 هزار فرصت شغلي در استان تهران در نظر گرفته شده است، افزود: استان تهران داراي ظرفيت بالاي ايجاد اشتغال است.
تركي، در پاسخ به سؤال خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه چه ميزان افراد جوياي كار در تهران هستند و در اين ميان چه تعداد بيكار درتهران وجود دارد، تصريح كرد: طبق پيش بيني هاي انجام شده در سال گذشته نياز به ايجاد 500 هزار فرصت شغلي بود كه از اين تعداد 390 هزار فرصت شغلي آن محقق شد لذا در حال حاضر حدود 110 هزار بيكار در تهران وجود دارد.
وي، با اشاره به مطلب بالا اظهار كرد: با ايجاد اشتغال در سال 92 نيز اين تعداد بيكاري نيز برطرف خواهد شد.
معاون برنامه ريزي استانداري تهران با بيان طرح هاي تشويقي براي ايجاد اشتغال، خاطرنشان كرد: يكي از اين طرح ها در بخش كشاورزي بود كه در سال جاري هم ادامه دارد، مثلاً در سال گذشته 350 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ 7 درصد به كشاورزان پرداخت شد تا به ايجاد اشتغال و رونق بخش كشاورزي كه يكي از ظرفيت هاي خوب استان مي باشد، كمك شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار