با وجود عقب نشيني دولت از اجراي طرح جنجالي خود در پارک گزي، تظاهرات اعتراض آميز مردم ترکيه در ميدان تقسيم در استانبول و برخي شهرهاي ديگر از جمله آنکارا همچنان ادامه دارد و ديشب نيز پليس ترکيه از گاز اشک آور براي سرکوب تظاهرات ها استفاده کرد.


"فاروق سزر" رييس اتحاديه پليس امنيت ترکيه از خودکشي 6 پليس آن کشور پس از آغاز اعتراضات در پارک "گزي" استانبول خبر داده است.

وزير امور خارجه آلمان گفت: ميدان تقسيم ميدان تحرير و استانبول نيز قاهره نيست.

"حسين آوني موتلو" استاندار استانبول صبح امروز با انتشار پيامي در صفحه شخصي خود در يکي از شبکه هاي اجتماعي به شکل تعجب برانگيزي از معترضين پارک "گزي" استانبول حمايت کرد و نوشت "مرا نيز از خود بدانيد من با شما همراهم."

صدر اعظم آلمان بار ديگر درباره نحوه برخورد با اعتراضات در ترکيه به دولت اين کشور هشدار داد.

تظاهرات گسترده اي در حمايت از معترضان ترکيه در پاريس برگزار شد.

هواداران سه تيم فوتبال اصلي ترکيه اعلام کرده اند که متحد با يکديگر سعي دارند تا به اعتراضات خود در ميدان "تقسيم" شهر استانبول ترکيه همزمان با آغاز دومين هفته از اعتراضات مردمي در آن شهر ادامه دهند.

تظاهرات معترضان در شهر ازمير در غرب ترکيه ديشب نيز ادامه يافت.

شب گذشته شماري از ايتاليايي ها در اعلام همبستگي با معترضان ترکيه تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در آنکارا پايتخت ترکيه در برابر سفارت آمريکا تجمع کردند.

حزب عدالت و توسعه روز گذشته از برگزاري دو تظاهرات از سوي هوادارانش در شهرهاي استانبول و آنکارا خبر داده است.

"کمال قليچداراوغلو" رهبر حزب "جمهورخيواه خلق" جريان اصلي اپوزيسيون ترکيه روز گذشته با انتقاد از مواضع "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه در قبال اعتراضات اخير مردمي در آن کشور اظهار داشت که جوانان ترکيه خواستار آزادي هستند و از فشارهاي دولت عدالت و توسعه به تنگ آمده اند.

با وجود عقب نشيني دولت از اجراي طرح جنجالي خود در پارک گزي، تظاهرات اعتراض آميز مردم ترکيه در ميدان تقسيم در استانبول و برخي شهرهاي ديگر از جمله آنکارا همچنان ادامه دارد.

"رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه از مخالفت خود با برگزاري انتخابات زودهنگام در ترکيه خبر داده است.

پليس ترکيه شنبه شب براي پراکنده کردن تظاهر کنندگان معترض در مرکز شهر آنکارا از گاز اشک آور و ماشين هاي آب پاش استفاده کرد.

در حالي که تظاهرات ضد دولتي در ترکيه ادامه دارد، فعالان مخالف از دولت خواسته اند به خواسته هاي شان توجه کنند و از حزب حاکم توسعه و عدالت نيز خواستار گفتگو شدند.

صدها نفر روز شنبه در نيويورک با در دست داشتن پرچمهاي ترکيه در همبستگي با تظاهرکنندگان معترض اين کشور تظاهرات کردند.








 











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار