دو کلیه و کبد دختر 19 ساله کنگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، عضو تیم تأیید مرگ مغزی استان بوشهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وب‌دا، گفت: بیمار که دختر 19 ساله‌ای بود در اثر خونریزی مغزی، در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بستری شد و پس از بروز مرگ مغزی و رضایت خانواده برای اهدای اعضا ،بیمار به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شد.

دکتر عبدالرضا نجفی انارکی اضافه‌کرد: بعد از انتقال به بوشهر اختلال برگشت ناپذیر عملکرد مغز یا همان مرگ مغزی توسط تیمی متشکل از چهار متخصص بیهوشی، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب و داخلی تایید شد و سپس مورد تأیید نهایی پزشکی قانونی قرار گرفت.

رییس تیم جراحی برداشت عضو نیز گفت: بلا فاصله پس از اطلاع از بروز مرگ مغزی بر اثر پارگی عروق مغزی از شیراز برای برداشت اعضا به بوشهر آمدیم و پس از بررسی های لازم این جراحی انجام شد.

دکتر محسن رضا منصوریان افزود: در یک عمل دو ساعته که از ساعت چهار بامداد سه‌شنبه 14 خرداد به همراه تیم پزشکی و کادر اتاق عمل بیمارستان خلیج فارس بوشهر آغاز شد دو کلیه و کبد بیمار برای انجام پیوند در بیمارستان نمازی شیراز برداشته شد.

فلوشیپ پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان‌کرد: اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند باعث می‌شود بیمارانی که با مشکلات بسیاری مواجه هستند به آغوش گرم خانواده بازگردند و زندگی عادی خود را ادامه دهند.

این متخصص تصریح کرد: مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم در بین مراکز پیوند اعضای دنیا شد و با روند رو به رشد پیوند کبد و کلیه در این مرکز  در سال‌های آینده به قطب اول پیوند اعضا در دنیا تبدیل خواهد شد.

دکتر منصوریان گفت: فرهنگ اهدای عضو در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و از ملت ایران که همواره دارای روحیه ایثارگری هستند این توقع می‌رود که در هنگام بروز مرگ مغزی با اهدای اعضا به بیماران نیازمند کمک کنند.
برچسب ها: اهدا ، عضو ، کنگانی ، مرگ ، مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار