روزنامه هاآرتص به نقل از يک مقام صهيونيستي نوشت: پيش از آنکه به روابط اسرائيل با ديگر کشورها آسيبي وارد شود، بايد به اعتصاب کارکنان وزارت خارجه پايان داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه صهيونيستي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم باراک راويد افزود: ديپلماتهاي وزارت امور خارجه اسرائيل از ماه مارس به کاهش دستمزدهايشان و آنچه که "برچيدن بساط وزارت امور خارجه" مي نامند، اعتراض دارند.

روز چهارشنبه ژنرال "يودي شاني"، مديرکل وزارت جنگ اسرائيل دراين زمينه نامه اي خطاب به بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل نوشت و در آن خواستار پايان دادن هرچه سريعتر به اعتصاب کارکنان وزارت خارجه شد تا از آسيب رسيدن به امنيت و روابط ديپلماتيک اين رژيم جلوگيري شود. 

يک مقام ارشد صهيونيستي که متن اين نامه را مطالعه کرده است، گفت: شاني در اين نامه تاکيد کرده است که اعتصاب ديپلماتها و تصميم اتحاديه وزارت امور خارجه اسرائيل مبني بر متوقف کردن تمام همکاريها با ارتش، به شدت روند تغيير رايزنهاي ارتش و وزارت دفاع را در دستکم ده کشور جهان با مشکل مواجه کرده است. 

شاني افزود: کارکنان وزارت امور خارجه به علت اعتصاب از فراهم آوردن تمهيدات لازم براي نمايندگان ارتش و وزارت دفاع که کشورهاي محل ماموريت خود را ترک مي کنند و همچنين خانواده هاي آنان خودداري مي کنند. قرار بوده است ماموريت بسياري از اين رايزنها تابستان امسال پايان يابد و به خاطر اعتصاب جايگزيني اين افراد امکانپذير نمي باشد. 

مقام ارشد صهيونيستي گفت: در نامه شاني به نتانياهو تاکيد شده بود اگر نمايندگان جديد به موقع اعزام نشوند، اين مسئله ممکن است عواقب زيانباري براي روابط ديپلماتيک و امنيتي اسرائيل با کشورهاي مورد نظر داشته باشد. 

يک هفته پيش وزارت جنگ اسرائيل با اتحاديه کارکنان وزارت امور خارجه تماس گرفت و از آنان خواست با وجود اعتصاب امور مربوط به نمايندگان ارتش را انجام دهند. اما کميته وزارت امور خارجه با اين درخواست مخالفت کرد. 

از ديگر پيامدهاي اين اعتصاب مي توان به امتناع کارکنان وزارت خارجه از صدور گذرنامه هاي ديپلماتيک براي وزرا، قطع ارتباطات کابلي ميان وزارت امور خارجه در بيت المقدس و نمايندگي هاي اسرائيل در سراسر جهان و متوقف شدن انجام امور لازم براي سفرهاي خارجي وزرا اشاره کرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار