در گزارشي افشاگرانه از سوي شبکه خبري "ان بي سي" آمريکا مشخص شده که سازمان سيا در بسياري از موارد پيرامون هويت قربانيان حملات پهپادهاي نظامي آن کشور در فاصله زماني سالهاي 2010 تا 2011 ميلادي نمي توانسته اظهارنظري نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، طبق اين گزارش در بسياري از موارد در فاصله سپتامبر سال 2010 تا اکتبر سال 2011 ميلادي دستگاه اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) در مواردي که توانايي تشخيص هويت قربانيان حملات پهيادي را نداشته از آنان تحت عنوان "ساير شبه نظاميان" در اسناد طبقه بندي شده خود ياد کرده است. 

در ادامه اين گزارش افشاگرانه آمده است که اسناد طبقه بندي شده سيا نشان مي دهد که در فاصله زماني 14 ماه مذکور در 26 حمله از 114 حمله پهپادي انجام شده در مورد قربانيان ناشناس از عنوان "ساير شبه نظامیان" و در چهار حمله ديگر از عنوان "شبه نظاميان خارجي" براي آنان استفاده شده است. 

در گزارشي مشابه نيز پايگاه تحليلي اينترنتي "مک کلاچي" اخيرا اظهار داشته بود که 265 تن از 482 نفر فرد کشته شده در اثر حملات پهپادهاي نظامي آمريکايي در مدت 12 ماه مذکور از اعضاي ارشد القاعده نبوده اند و در گزارش هاي سيا از آنان تحت عنوان "افغان"، "پاکستاني" و "افراطي هاي ناشناس" ياد شده بود. در ادامه اين گزارش آمده بود که پهپهادهاي آمريکايي تنها باعث کشته شدن 6 تن از اعضاي ارشد القاعده شده اند. 






برچسب ها: بین الملل ، سیا ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار