خبرگزاری آسوشیتدپرس از تقویت گارد مستقر در زندان گوانتانامو آمریکا واقع در خلیج کوبا از طریق اعزام 125 نظامی از پورتوریکو به این بازداشتگاه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بر اساس اعلام یکی از سخنگویان ارتش آمریکا، 125 نظامی از یک شرکت پلیس نظامی مستقر در پورتوریکو به منظور فعالیت داخل بازداشتگاه گوانتانامو، عازم این زندان خواهند شد.
 
این خبرگزاری به نقل از مقامات آگاه نوشته است که بسیاری از اعضای یگانی که قرار است به گوانتانامو فرستاده شوند، تجربه کار در نیروی انتظامی دارند و از جمله به عنوان پلیس و یا نگهبان زندان فعالیت داشته اند.
 
گفته می شود که این نظامیان پیش از اعزام به گوانتانامو، به مدت 30 روز در ایالت تگزاس تحت آموزش قرار گرفته اند.
 
این خبر در شرایطی منتشر می شود که بر اساس گزارش های منتشر شده 103 زندانی از 166 اسرای فعلی در گوانتانامو در اعتراض به شرایط نامناسب زندان، حبس های نامحدود و بازرسی مکرر وسایل شخصی آنها توسط گاردهای زندان و بی حرمتی این نگهبانان به نسخه های قرآن زندانیان، در اعتصاب غذا به سر می برند و گزارش هایی نیز از غذا دادن اجباری به این زندانیان منتشر می شود که سازمان های حامی حقوق بشر چنین حرکتی را برابر با شکنجه توصیف کرده اند.
 
گوانتانامو با توجه به گران ترین هزینه نگهداری سالانه هر زندانی، پر هزینه ترین زندان در جهان لقب گرفته است به طوریکه خبرگزاری رویترز چندی پیش به نقل از برآوردهای صورت گرفته توسط پنتاگون گزارش داد که هزینه سالانه نگهداری هر زندانی در گوانتانامو 900 هزار دلار است.
 
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در رقابت های انتخاباتی سال 2008 میلادی متعهد شد که فعالیت این زندان را متوقف می کند اما با گذشت 5 سال از ریاست وی بر کاخ سفید، چنین وعده ای محقق نشده است و در شرایط فعلی نیز خبر اعزام نظامیان بیشتر به گوانتانامو به منظور نظارت بر اسرا در این بازداشتگاه منتشر شده است.
 
در حالیکه اخیرا اوباما باز هم مدعی تلاش برای تعطیل کردن گوانتامامو شده است، چندی پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کنگره این کشور درخواست کرده است بودجه ای معادل 450 میلیون دلار برای حفظ و ارتقاء تاسیسات گوانتانامو تصویب کنند.
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار