قائم مقام سازمان جهاد کشاورزي استان گفت: 96 درصد از محصولات کشمش تولیدی استان همدان ، صادراتی است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  ؛محمدرضا ابراهیمی در نخستين جلسه رسمي کميته علمي پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملاير افزود:  ملاير داراي رکورد جهاني انگور و کشمش است و 2/3 دهم از سطح تاکستان هاي کشور را به خود اختصاص داده است.
وي اظهار داشت: اين شهرستان با 10 هزارو 22 هکتار سطح زير کشت انگور، 31 درصد از ميزان توليد انگور استان همدان را بخود اختصاص داده است .
ابراهیمی متوسط عملکرد انگور ملاير را 21 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: ميزان توليد انگور جهان 68 ميليون و 350 هزار تن در سطح هفت ميليون و 231 هکتار است.
وي ادامه داد: در کشور سه ميليون و 300 هزار تن محصول انگور و در استان همدان 356 هزارو 831 تن از اين محصول برداشت مي شود که متوسط عملکرد استان 1/17  در کشور است.
ابراهیمی گفت: در استان همدان 5/5 ميليون تن محصول کشاورزي توليد مي شود که 670 هزار تن آن معادل 12 درصد محصولات باغي و 30 درصد مربوط به محصول انگور است.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزي استان همدان خاطرنشان کرد: اين در حاليست که انگور بيش از 20 درصد ارزش افزوده اقتصادي استان را در بخش باغباني به خود اختصاص داده و هفت درصد آن متعلق به موضوعيت انگور است.
وي بر لزوم رفع موانع و مشکلات پيش روي اين محصول تاکيد کرد و گفت: 983 هزار هکتار معادل يک سوم از اراضي تاکستان هاي استان مورد ارزيابي اصلاحي قرار گرفته است./س
برچسب ها: کشمش ، تولیدی ، صادراتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.