استاندار اردبیل گفت:‌ خروج گندم از تمام گلوگاه‌های استان اردبیل ممنوع است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل اظهار داشت: هیچ بخش دولتی و خصوصی حق ندارد گندم خریداری شده از استان را به استان‌های همجوار یا خارج از کشور انتقال دهد.

وی بر افزایش قیمت میوه و تره‌بار در بازار اشاره کرد و افزود: تولید محصولات باغی کاهش نیافته بلکه جوسازی‌ها موجب افزایش قیمت شده است.

نیکزاد از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا در مورد تعیین و مشخص کردن قیمت انواع میوه‌ها در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهد.

رئیس ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: این کار صورت می‌گیرد تا مردم به راحتی بتوانند میوه و اقلام مورد نیاز خود را با قیمت مناسب در بازار تهیه کنند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: با مشخص شدن نرخ میوه‌ها به صورت هفتگی و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم از طریق رسانه ملی می‌توان بازار را کنترل و تنظیم کرد و در صورت اجرای صحیح این طرح فشار قیمتی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه هم کاهش می‌یابد.

وی بر ضرورت برخورد قاطع و قانونی با گران‌فروشان برخی اقلام و مایحتاج عمومی مردم تاکید کرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: عوامل مؤثر در افزایش قیمت کالاها، خدمات و میزان تأثیر‌گذاری آنها از سوی مبادی ذیربط تعیین و پس از بررسی‌های لازم میزان منطقی افزایش قیمت این گروه از کالاها اعلام شده است.

نیکزاد بیان کرد: در چنین شرایطی افزایش یکباره و چند باره برخی کالاها نمی‌تواند قابل قبول و منطقی باشد.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه خروج گندم از تمام گلوگاه‌های استان ممنوع است، یادآور شد: هدف از این کار جلوگیری از سوء استفاده دلالان و فروش گندم به واسطه‌ها است.

وی ادامه داد: هرگونه خروج گندم از استان باید با مجوز شرکت غله و خدمات بازرگانی استان صورت گیرد و در غیر این صورت و مشاهد هرگونه تخلف با افراد سودجو برخورد قانونی به عمل می‌آید.

نیکزاد اظهار داشت: اگر بازار با تولید هماهنگ باشد و مدیریت و نظارت بهتری بر آن صورت گیرد شاهد چنین افزایش قیمت‌ها و نوساناتی در بازار نمی‌باشیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، ممنوعیت ، خروج ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.