معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد، از ایجاد 13 رشته جدید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

غلامرضا عرب گفت: از این تعداد دو رشته در مقطع کارشناسی در رشته های مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع بیوسیستم در سال تحصیلی جدید ایجاد می شود.
وی افزود: مجوز ایجاد هفت رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های فقه و حقوق اسلامی، فیزیک هسته ای، برق کنترل، مواد، شناسایی وانتخاب مواد، منابع آب، مدیریت مناطق بیابانی و بوم شناسی آبزیان شیلاتی را از سوی دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده و از سال تحصیلی جدید در این رشته ها از طریق کنکور سراسری دانشجو پذیرفته می شود.
عرب تصریح کرد: در مقطع دکترای تخصصی نیز ازسال تحصلی جدید در رشته های فیزیولوژی اصلاح درختان میوه، زمین شناسی پترولوژی، زراعت و زیست شناسی گیاهی از طریق آزمون سراسری دانشجو پذیرفته می شود.
معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: سال تحصیلی 93-92 درمقطع کارشناسی یک هزار و 250 نفر و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 600 نفر بصورت آموزشی - پژوهشی و حدود 200 نفر بصورت آموزش محور و در مقطع دکترا 65 دانشجو پذیرفته می شود.
وی خاطر نشان کرد: پذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی ارشد با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشجویان استعداد درخشان حدود 950 نفر و درمقطع دکترا حدود 80 نفر دانشجوی جدید الورود پذیرفته می شود.
هم اکنون، حدود هفت هزار دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه شهرکرد مشغول تحصیل هستند./س
برچسب ها: رشته ، جدید ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.