تشديد رکود اقتصادي اروپا و امريکا/رياضت‌هاي اقتصادي بي‌نتيجه ماند

بررسی های رئیس صندوق بین المللی پول نشان می دهد که رکود اقتصادی و بحران بیکاری در امریکا و اروپا تشدید شده و طرح های ریاضت اقتصادی هم کارایی ندارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حسینی پور کارشناس ارشد اقتصادی بین الملل در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: رها شدن اقتصاد خرد و افزایش نرخ تورم سبب شده است دست دولت‌ها برای دریافت کمک‌های مالی و پولی از صندوق بین المللی پول بسته باشد. 

وی افزود: در این شرایط قشر متوسط در این کشورها آسیب دیده و طرح ریاضت اقتصادی در کشورهای حوزه پولی یورو شکاف اقتصادی و اجتماعی را بیشتر کرده است. 

حسینی پور تأکید کرد: صندوق بین المللی پول هم حاضر نیست به این کشورها وام دهد که سبب توقف رشد اقتصادی می‌شود و در برخی کشورها نیز سقوط دولت‌ها را در پی دارد. بنابراین گزارش، "کریستین لاگارد" مدیر کل صندوق بین‌المللی از کشورهای عضو خواسته است به سیاست‌های مؤثر و مناسب برای برانگیختن رشد اقتصادی و اشتغال زایی متوسل شوند.

 

در حالی که اختلاف نظر اعضای جامعه جهانی درباره معایب و مزایای سیاست ریاضت اقتصادی در اروپا وجود دارد، کارشناسان اقتصادی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا درست است برای کاهش کسری بودجه، سیاست‌هایی به اجرا گذاریم که ممکن است به قیمت توقف رشد اقتصادی تمام شود.  

کریستین لاگارد اعلام کرده است: به سالم سازی بودجه نیاز داریم اما این سالم سازی باید شجاعانه و در عین حال با درایت کامل باشد و کورکورانه اقدامی صورت نگیرد. مشکل زمانی بروز می‌کند که اقدامات در این زمینه ناگهانی و کورکورانه باشد. 

مردم از تدابیر ریاضتی در اروپا خسته شده اند چون این منطقه همچنان با رکود و افزایش بیکاری مواجه است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بررسی ، رکود ، آمریکا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار