بر اساس آمار منتشر شده شهروندان اروپايي بيش از هر زمان ديگري از عملکرد اتحاديه اروپا خصوصا در حوزه اقتصاد ناراضي هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از راشاتودي ؛ رکود و افزايش طرح هاي رياضت اقتصادي منجر به افزايش نارضايتي شهروندان اروپايي از عملکرد اتحاديه اروپا شده است. بررسي ها نشان مي دهد بسياري از مردم اتحاديه اروپا ديگر اعتماد خود را به اين اتحاديه از دست داده اند و معتقدند کشورهاي اروپايي بهتر است مستقل از يکديگر فعاليت کنند.

در  تازه ترين نظرسنجي هاي مرکز "پيو" نشان مي دهد هم اکنون کمتر از 50 درصد از شهروندان اروپا از ادامه فعاليت اتحاديه اروپا حمايت مي کنند و شمار افراد خوش بين به فعاليت اتحاديه از رقم 60 درصد در سال گذشته به 45 درصد کاهش يافته است. علت اصلي اين مسئله نيز مشکلات اقتصادي اروپا است. آمارهاي مأيوس کننده اي که هفته جاري منتشر شد، نشان مي دهد از ميان 17 عضو منطقه يورو، 9 کشور دچار رکود اقتصادي شده اند که يکي از آنها فرانسه است. فرانسه يکي از دو کشور مهمي است که بنيان اساسي را براي تشکيل اتحاديه اروپا تشکيل داده اند. هم اکنون، 77 درصد از فرانسوي ها معتقدند يکپارچگي فرانسه با ديگر کشورهاي اروپايي به اقتصاد کشورشان آسيب زده است و افزايش فعاليت هاي تجاري در چارچوب اتحاديه اروپا به اقتصاد آنها لطمه زده است.

بزرگترين نگراني امروز شهروندان اروپايي نيز بيکاري است. نرخ بيکاري جوانان در کشورهايي مانند يونان و اسپانيا از 50 درصد فراتر رفته است. در اين ميان، بدبين ترين کشورها به اتحاديه اروپا، فرانسه و ايتاليا هستند که اصلاً آينده خوبي را پيش روي جوانان خود نمي بينند. آمار خودکشي نيز در کشورهايي مانند يونان، اسپانيا و ايتاليا رو به افزايش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.