یک بالگرد ارتش سودان را در نزدیکی شهر ابوکرشلا واقع در شرق ایالت کردوان جنوبی منهدم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری اسکای نیوز ، ارتش سودان هفته گذشته شهر ابوکرشلا را از دست شورشیان بازپس گرفت.
جبریل آدم بلال سخنگوی ائتلاف شورشیان جبهه انقلابی سودان (متشکل از چهار جنبش شورشی) گفت: نیروهای ما سودان یک بالگرد نظامی دولت را نزدیکی شهر ابوکرشولا سرنگون کرده و شش تن از سرنشینان آن را کشتند.
وی افزود: نیروهای ما همچنین با نیروهای دولتی در جریان دیدار رئیس ستاد ارتش از شهر ابو کرشولا درگیر و دو افسر ارتش کشته و دهها تن دیگر را اسیر کردند. همچنین دو خودروی نظامی دولتی را به تصاحب خود درآوردند.
این در حالی است که سرهنگ الصوارمی خالد سعید سخنگوی ارتش سودان هرگونه درگیری با شورشیان وکشته شدن دو افسر ارتش را تکذیب و تاکید کرد، سقوط بالگرد نظامی ارتش در این منطقه ناشی از نقص فنی بود.
یک شاهد عینی که نخواست نامش فاش شود، گفت، در جریان دیدار رئیس ستاد ارتش از این منطقه، درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان بوقوع پیوست و نیروهای ارتشی در این درگیری از تانک ها استفاده کردند.
این شاهد افزود، هنگامی که هواپیمای حامل فرماندهان ارتش محل را ترک می کردند ناگهان دودی ناشی (از سقوط بالگرد) در فضا مشاهده شد.








برچسب ها: بین الملل ، سودان ، بالگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار