اتحادیه اروپا روز جمعه طرح های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شرق بیت المقدس را محکوم و اعلام کرد گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی راه حل دو کشور را غیر ممکن می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ؛ کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد « شهرک سازی بر اساس حقوق بین الملل غیر قانونی است و راه حل دو کشور را غیر ممکن می کند .»

 اشتون از اسرائیل خواست « طرح های شهرک سازی را در کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس فوری متوقف کند .»در حالی که روند صلح از سپتامبر 2010 به بن بست رسیده است، وی مذاکره را بهترین راه برای حل مناقشه اسرائیل - فلسطین دانست. 

کاترین اشتون اعلام کرد اتحادیه اروپا هر نوع تغییر در مرز را در مقایسه با مرزهای قبل از جنگ ژوئن 1967 از جمله درباره بیت المقدس بدون توافق دو طرفه به رسمیت نمی شناسد. گزارش یک سازمان غیر دولتی اسرائیلی مخالف شهرک سازی از امضا قراردادهای ساخت 300 واحد در شهرک راموت و برنامه ریزی برای 797 واحد دیگر در جیلو نزدیک شهر بیت لحم در کرانه باختری حکایت دارد.

شهرک های راموت و جیلو در شرق بیت المقدس قرار دارند.اسرائیل این بخش عرب نشین بیت المقدس را از ژوئن 1967 اشغال به خاک خود ضمیمه کرده است.جامعه بین الملل انضمام شرق بیت المقدس و شهرک سازی اسرائیل را در سرزمین های اشتغالی فلسطین غیر قانونی می داند. بیش از 360 هزار شهرک نشین در کرانه باختری و حدود 200 هزار نفر در شهرک های شرق بیت المقدس زندگی می کنند. 

برچسب ها: طرح ، اشتون ، شخرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار