سومین جلد مطالعات استراتژیک توسعه فرهنگ دینی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، جلد سوم مطالعات استراتژیک توسعه فرهنگ دینی با 12 مقاله در قالب دوازده فصل تدوین شده است.

این کتاب به عناوینی چون بررسی جایگاه مسجد در نزد افکار عمومی، بررسی وضعیت موجود بهره‌گیری از روش‌های تبلیغی مبلغان، تحلیل منابع مصارف مالی خدمات پشتیبانی اعزام مبلغ، بررسی وضعیت موجود اعزام مبلغ، بررسی جایگاه قانونی توانمند سازی سازمان‌ها و مراکز آموزش قرآن کریم، بررسی شیوه‌ها و راهکارهای علمی تأمین منابع غیر دولتی و ترسیم برنامه مطلوب توسعه فرهنگی دینی پرداخته است.

کتاب مطالعات استراتژیک توسعه فرهنگ دینی در فصل اول با شیوه توصیفی به «بررسی نقطه نظرات مخاطبان پیام‌های دینی مساجد و صاحب‌نظران امور مساجد در خصوص جایگاه مسجد در نزد افکار عمومی و شیوه‌های محوریت بخشی و اعتلای آن» می‌پردازد.

در مقدمه این فصل آمده است: «تبلیغات در سراسر زندگی تاریخ بشر وجود داشته و همواره بخشی از حیات انسانی را تشکیل داده است. با توجه به اینکه رسانه‌های ارتباطی و تبلیغی (اعم از سنتی و نوین) و شیوه‌های ارتباطی از دوره‌ای به دوره‌ای دیگر فرق می‌کند در صورتی می‌توان از این رسانه‌ها و شیوه‌های تبلیغی به شکل بهینه بهره جست که ویژگی‌ها، توانایی‌ها و کاربردهای هر یک از رسانه‌ها و شیوه ارتباطی را بازشناخت که در این تحقیق بخشی از این ویژگی‌ها و توانایی‌ها به ویژه در حوزه تبلیغات دینی، مورد بررسی قرار می‌گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.