رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از رشد 2/5 درصدی دریافت گاز درسال 91 نسبت به سال 90 در این پالایشگاه خبرداد.

یحیی فیضی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: چون ما در نیمه دوم سال همیشه در شرایط حداکثر تولید گاز قرار داریم با توجه به کوتاه کردن مدت زمان برنامه تعمیرات اساسی و تعامل و هم پوشانی برنامه های تعمیرات اساسی بالادست پالایشگاه و خط لوله توانستیم به افزایش تولید دست پیدا کنیم.

وی اظهارداشت: این میزان افزایش دریافت گاز از چاه های منطقه عملیاتی خانگیران جوابگوی مصرف 147 روز کلانشهر مشهد است.

این مقام مسئول همچنین به بحث تعمیرات اساسی در واحدهای پالایشگاه خانگیران اشاره و تصریح کرد: تمام پیش بینی های لازم برای واحدهای یک و چهار تصفیه گاز انجام و تعمیرات اساسی کلیه واحدها صورت گرفت و مواد شیمیایی لازم هم در سال گذشته تامین شد.

فیضی تاکید کرد: در همین راستا و برای جلوگیری از اختلالات فنی و ناخواسته نقاط ضعف را بررسی و برای بهینه سازی سیستم و جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات مشابه برنامه ریزی و اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد بزرگترین واحد تولید گوگرد کشور است بیان داشت: در سال گذشته در تولید گوگرد نیز شاهد رشد 6/5 دهم درصدی نسبت به سال 90 بوده ایم.

رئیس بهره برداری پالایشگاه خانگیران اضافه کرد: همچنین در بحث مایعات نفتی شاهد رشد 7/6 دهم درصدی بوده ایم.

فیضی یادآور شد: استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران و قسمتی از استان سمنان تحت پوشش گاز تولیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد قرار دارند. /س

برچسب ها: گاز ، خانگیران ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.